Nekromanti Mac & pc i trådlöst nätverk

Dilandau

Myrmidon
Hej. Jag funderar på att tjacka en mac inom kort. Eller i alla fall i år. En sak jag grunnar lite på är om det är bökigt att ha både mac och pc i samma trådlösa nätverk. Är det någon som har koll på detta?

Feliath

Swashbuckler
Inte i min erfarenhet

Inte på Macsidan i alla fall; PC:n kommer nog fortsätta att ge dig vilken grad av skit den än gav dig innan. Macar autokonfar sig till trådlösa nätverk de detekterar, och det behöver inte alls vara Apples egna Airport-grucklor.
Det mesta krångel jag behövt genomlida är att logga in via browsern på ett FON-nätverk, och det är ju inte... så jävla betungande.

/Feliath — Easy breezy

Dilandau

Myrmidon
Re: Inte i min erfarenhet

Jösses vad skönt. Så länge det inte blir ännu struligare än vad jag har nu med min lilla pc så är jag nöjd.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Inte i min erfarenhet

detekterar
Er... Är det där ens ett riktigt ord?

Heter det inte "känner av"?

I övrigt borde man kanske säga att både Macen och PC'n bör fortsätta ge skit i ungefär den mån de gav innan. Jag har inget intresse av att dra upp någon rutten PC-versus-mac-versus-eventuellt-linux-debatt, men efter erfarenhet i alla tre systemen tycker jag att det är minst lika onödigt att framställa MacOS som ett oproblematiskt OS som att göra detsamma med Linux eller Windows.

//Krank, som kör Windows XP och Linux, och har haft ungefär lika stora problem med dem som hans kamrater som har Mac haft med sina burkar - nästan inga, med andra ord.

Pom

Swashbuckler
Re: Inte i min erfarenhet [ANT]

Jag har inget intresse av att dra upp någon rutten PC-versus-mac-versus-eventuellt-linux-debatt, men efter erfarenhet i alla tre systemen tycker jag att det är minst lika onödigt att framställa MacOS som ett oproblematiskt OS som att göra detsamma med Linux eller Windows.
Gör inte det då. :gremsmile:

Arfert

Facit
Det går hur bra som helst... nemas problemas... speciellt sedan OSX kom. Vi kör blandat på jobbet.

Troberg

Sinister eater
Min erfarenhet är att trådlöst alltid är en pest att ha att göra med, oavsett vad det är för hårdvara, operativsystem eller fabrikat, åtminstone om man ska ha ett minimum av säkerhet. Man får inte ens välja på kolera.

Foggmock

Myrmidon
Jag stämmer in i lungningskören (är DET ens ett ord? :p). Mina studiekamrater med MacBooks, min Wii, mitt Nintendo DS och min laptop med Linux ansluter problemfritt till min trådlösa accesspunkt (från Netgear).