Nekromanti Macho Woman with a Big Gun

Ymir

Liten kantbaron
Alltså, nog för att den verkar genuint skitdålig redan vid en första anblick, men...vice-presidenten? What the fuck? Jag förstår inte riktigt det gravallvarliga i situationen; vad är så hotfullt med att onda rebeller får tag i USAs vice president? Han är väl bara en reserv ifall den vanlige presidenten kolar, och har inte ens kärnvapenkoder 'n' shit?

Jag försöker komma på en enda vettig anledning för filmskaparna att inte använda den riktige presidenten i plotten, men det går verkligen inte. Kontentan måste alltså vara att jag antingen missar något vitalt, eller att filmskaparna helt enkelt tänker i märkliga banor: ''Vice president', that sounds much cooler than 'president', right?'

Och USAs Vice-president, världens näst mäktigaste man, som de påstår i trailern? Uhm...har han något att säga till om alls? Överhuvudtaget? How 'bout Rysslands president/diktator, eller påven, eller Kinas överpampar?

- Ymir, förbryllad

Storuggla

Champion
"Jag försöker komma på en enda vettig anledning för filmskaparna att inte använda den riktige presidenten i plotten, men det går verkligen inte."

För att om presidenten trillat ner och blivit gisslan hos en grupp elakingar hade sjunde, femte och tredje amerikanske flottan dykt upp men när det är vicepresidenten, då duger det med en pressekreterare och en secret service-agent? Eller så är de övertygade om att Cheney styr Bush? Check it out, Bush never speaks when Cheney's drinking water...

Storuggla, lita aldrig på någon över 7

Ymir

Liten kantbaron
Hmm...så vice-presidentens (avsaknad av) status används för att motivera att plotten är urkorkad? Det var onekligen en rätt kreativ lösning...

- Ymir, får komma ihåg det tricket som SL

Johan K

Gammal & dryg
Jag tror inte att det här en film som har nån större prioritet hos mig.
Är lite trött på att se på nu-ska-vi-befria-random-president-filmer....