Nekromanti Mage 20 karaktärskoncept

God45

#PrayersForBahakan
Jag har läst igenom hela Mage: the Ascension 20th anniversary boken nu och jag är sugen på att spelleda eller spela det. Men jag är upptagen med andra grejer för tillfället så det kommer att få vänta. Men eftersom det är en av de roligaste grejerna med Mage förberedelser tänker jag skapa några karaktärskoncept med roliga approacher till magi. Om en av dem sedan blir min spelarkaraktär eller de blir NPC:er för mina spelare att träffa på är en senare fråga.

Har ni några coola koncept får ni gärna posta dem i tråden.

Asatroende Euthanatos

Återfödelse, ett cykliskt universum och en evig strid är alla delar av asatron. Man är helt enkelt odens kille på jorden och man skickar runt folk på en andra tur runt reinkarnations cykeln om de är för dåliga killar. Detta tills de är redo att plockas upp i Vallhalla som rättmätiga krigare inför det sista slaget vid Ragnarök innan den här verkligheten slutar och nästa börjar. Ibland är folk riktigt, riktigt dåliga och då måste man skicka dem till Hel permanent. Det är ett tungt ansvar att bära på, men någon måste göra det.

Tradition: Euthanatos

Paradigm: Divine order and earthly chaos.

Practices: Faith, Martial arts

Instruments: Weapons, Runes.

The Manager

Det här är killen som inte gör någonting själv, han är ett steg högre upp på stegen för att göra det. Istället är han i kontakt med ett topptränat team utspridda över en rad kontor och institutioner. Med rätt applikation av ledarskap, träning av sin personal, policys och planerade manualer för alla situationer som hans upplysta sinne kan planera för. Med andra ord, när han behöver transport ger han sitt team ordern över telefon (han är helt klart skitstövlen som aldrig tar ut bluetooth öronsnäckan) och en taxi eller helikopter är på plats nästan direkt (det här var ju planerat för), När han behöver någon död avfyrar stealth drönaren en hellfire missil och så vidare. Underskatta aldrig vad man kan uppnå med rätt ledarskaps tekniker.

Tradition: The Syndicate eller Virtual adepts.

Paradigm: Everything is data.

Practices: Hypereconomics, Hypertech

Instruments: Managment, Money and wealth.

Djävulens advokat och Guds lobbyist

Om vägen till helvetet är kantad av goda föresatser så är det ditt jobb att peka ut vart den vägen leder. Din officiella titel är "affärskonsult" och vad du gör är att se till att företag och myndigheter är effektiva och/eller tjänar pengar på att vara etiska eller i alla fall inte vara onda. Du är ironiskt, spydig, kritisk och ofta extremt irriterande att prata med. Men folk står ut med dig eftersom du håller dem säkra från stämningar, dålig PR och protester. Samtidigt drar du etiska linjer som företag och myndigheterna inte vågar korsa. Dessutom tjänar du feta pengar med ett rent samvete.

Tradition: Celestial chorus

Paradigm: It's all good have faith

Practices: Hypereconomics, Dominion,

Instruments: Numbers, Mass media

Kristen maffia torped

Du skall icke dräpa. Det stod på Moses stentavlor när han kom ner från berget och du har läst det i Bibeln många gånger, 2 Mosebok 20:13. Men du inser också att ibland hävs den regeln. Om mordet sker för en högre saks skull. Om det är för att skydda klanen, eller för familjens bästa eller du är en soldat i ett krig. Då är det en synd som Kristus kommer förstå och förlåta eftersom den var nödvändig. Det var så du tänkte innan du vaknade upp och det är så du fortfarande tänker, men nu gör du det för saker som verkligen är viktiga. Du dödar för att skydda verkligheten, för traditionernas bästa och för att du är en soldat i ett krig. Kristus kommer förstå och förlåta dig. (Jag är 100 på att jag läst något liknande någonstans någon gång... Men kan inte hitta det nu så skrev min egen version.)

Tradition: Celestial chorus

Paradigm: Divine order and earthly chaos.

Practices: Faith

Instruments: Prayers, Weapons

Basts tänder

Du är inte en dyrkare av Bast, du hatar Bast. Du är infekterad av Bast som är en tankecancer som äter annan tankecancer. Du är de totemiska och symboliska tänderna av Bast, och i Mage är symboler sanning. När du dödar och förstör äter Bast. När Bast äter förstörs de onda sakerna i världen som inte är av världen. Och som tänderna på ett riktigt rovdjur kommer du användas tills att du slits ner. Bast närvaro i dig, att du är av Bast, låter dig vrida verkligheten så att du kan mata den stora jaktgudinnan. Men Bast är en primal gud, prelingual och animalistisk. Att du har lärt mänskligt språk och att tänka abstrakt gör att du inte ens kan höra Bast, du är inte hennes tjänare. Du är hennes tänder. (inspirerad av ett Delta Green scenario)

Tradition: Dream speaker eller Verbena.

Paradigm: A world of gods and monsters.

Practices: Maleficia

Instruments: Blood and fluids, Artwork, Sex.