Jag har för mig att det var något som jag störde mig på som fan i det spelet. Jag har ett par gubbar hemma, men har bara spelat en gång...
Jo, det var något konstigt i stil med att man bara fick flytta en gubbe åt gången under sitt drag. Sedan var det motståndarens tur och då fick han flytta en av sina gubbar, sen blir det din tur, osv. Det gör att småarméer blir vrålkeffa gentemot småarméer med en eller ett par überstarka figurer. Det där med klicken gillade jag inte heller, eftersom det i de allra flesta fallen blir så att så fort en snubbe har fått en träff så blir han värdelös och duger endast som nåldyna att gömma trupper bakom. Det tråkiga är ju att man inte kan gå och skjuta samtidigt, nu blir det så att man bara står på varsin sida och väntar på att motståndaren skall gå fram så att man kan skjuta honom. Typ. Jag har för mig att det var så, iaf.
När jag läste mer om spelet såg jag att det visst fanns en bibba strategi i spelet, men det verkade mest handla om att kombinera vissa trupper med varandra så att kraftfulla kombos kom till. Ofta handlar det om en helare och någon form av kapten som man sätter ihop tillsammans med en kraftfull offensiv pjäs, så att kaptenen ger den offensiva typen någon sorts specialeffekt så att han blir fetagrym och helaren ser till att ingen dör i första taget. Typ. Då kanske spelet blir roligare, men våra partier vi körde direkt ur en starter var något av det tråkigaste jag har varit med om.
Spelfigurerna är kanske inte vackert målade, men de duger bra i mina ögon och det var framförallt figurernas utsseende som var den största behållningen med spelet i mina ögon. Till och med tärningarna som medföljer är lite billigt gjorda.
Blä för MK!
/Rising
som inte tycker tabletop är roligt överhuvudtaget, iofs, så ta min kritik med en nypa salt.