Nekromanti Mage Knight

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
jahapp. här går man till tradition och köper mage knight efter eran artikel och diverse reklam.(cred till snubbarna på tradition, som gav mig ett ÄKTA regelhäfte så jag kunde kolla om de va nå å ha.) när man sen läser artikeln igen för att kolla lite nogrannare, ser man att nån tycker att man ska ha storm golem och demi Magus (om jag minns rätt). hur liten koll på MK har ni egentligen? jag upptäckte direkt denna regelvidrighet. man får bara bonus på attacken och bara när man attackerar ett mål, alltså kan man inte träffa de tre mål som han tycker är jättebra. och när jag läste detta kunde jag ändå inte reglerna särsklit bra. USCH! har däremot testat den andra taktiken och det blev 1 förlust och 1 vinst... måste väl bidra med min arme då:
Steam Golem * 56
Dwarven Fuser * 21
Black Powder Boomer *** 22
Blade golem ** 33
magna draconum 68
= 200
man låter de stryktåligaste gär först.om man inte möter någon med längre range än 10 är det inga problem. flytta in i skjutbart avstånd och braka loss. medans du skjuter flyttar du dina närstridsgubar. båda golemarna tål 9 klick skada och gör fyra i skada. se till att inte skjuta död på en gubbe i taget, utan träffa en så han färsvagas. ge dig sen ¨på nästa så de ligger nere på attacker på 5-6-7 så bruar de missa och slaget är ditt.. lätt..
kanske är tråkigt att lira med gubbar från olika armeer. isåfall, skit i min taktik!
Happy Hunting!

Jag vet att jag har rätt!
 
Top