Nekromanti Mage: The Ascension. Hjälp..

-BoNe-

Warrior
Vartifrån kan jag beställa mage moduler?? Jag har varit inne på white-wolf´s hemsida men jag vill inte beställa ifrån usa..

Hur många olika versiotioner finns det? Jag vet inte vilken jag har. Som sagt, det var ett rent impulsköp. Deras sista mage bok och till ett billigt pris..

Man Mountainman

Storsvagåret
Vartifrån kan jag beställa mage moduler??

SF-bokhandeln

Hur många olika versiotioner finns det?

Tre stycken. Den du äger är förmodligen den tredje, och den enda du behöver bry dig om. Sedan finns "Mage - the Sorcerers Crusade" och "Mage - the Dark Ages", mage under renässansen respektive medeltiden. Det senare är en sourcebook till Vampire - the Dark Ages, det föregående ett fristående rollspel.

Helmgast
Modulrollspelande [OT]

I Eon så behöver du regelboken för reglerna, och Geografica för världen. Vill du inte skapa dina alver själv, så köper du Alver (men den är ju slutsåld...). Kan du däremot skapa dina alver själv (utifrån Geografica) så behöver du inga fler böcker.

Det stora missförståndet är att man tror sig behöva köpa allt, bafatt det finns. Jag menar, folk spelade båtresor lite på känn innan Sjöfarare & pirater kom ut. Hade Eon stannat vid Eon I+Mundana hade folk inte varit lika modulfixerade utan de hade gjort eget material mer själva och publicerat på forumet. Nu när det finns över 20 moduler till Eon blir folk avskräckta av den stora mängden, vilket jag tycker är lite fånigt. Visst, det finns väldigt lite information om demoner, drakar och andar i Eon just nu, men skapa nåt eget eller lev utan.

Här finns ett bra inlägg om saken (även om jag tjôtade emot).

// avatarex, som iofs tycker att Mystik & magi borde vara obligatorisk, men det går ju inte ihop med resten av inlägget :gremtongue:

-BoNe-

Warrior
Nice med sf bokhandel..

Ja har nån bok med ett tarot kort på framsidan där det står the mage på kortet..

ja har eon2 + 5 moduler (alver,dvärgar, legender&hemligheter, mystik&magi,nekromatik&vandöda).
Dom är riktigt bra och jag är nöjd.. Ja ska nog skita i geografican på ett tag..

Man Mountainman

Storsvagåret
Ja har nån bok med ett tarot kort på framsidan där det står the mage på kortet..

Det säger inte så mycket. Det gäller nämligen för samtliga Mage-versioner.

Vilken upplaga du har står på någon av de första sidorna, tillsammans med credits.

-BoNe-

Warrior
ok..
Det är en berättelse i dom första 16 sidorna.
Den verkar vara ifrån 2000 eftersom det står 2000 White wolf publishing inc. De står inte vilken upplaga det är men efter Mage: the Ascension creators (+en massa namn) så står det New edition authors (+en massa namn)..