God45
#PrayersForBahakan
Jag älskar att beskriva strider i rollspel. Man kan sätta en enorm mängd av ton bara genom de korta beskrivningarna när någon blir skjuten eller knivhuggen. Sprutar blod och kladd eller faller folk bara bakåt när de blir skjutna? När man dödar vakter med ett svärd, faller de bara ihop? Skriker de? Kapar man deras huvud som rullar iväg? Eller öppnar man dem från skrev till hals medan man sparkar dem baklänges så att deras tarmar sprider sig runt dem som blodiga änglavingar?
Och jag tycker jag är bra på det när det kommer till både medeltidavapen, moderna skjutvapen och obeväpnade kamper. Men det finns ett undantag... Magi. Jag suger på att beskriva effekterna av magi. Jag brukar hitta på en standby och sedan använda den om och om igen. "Jag orsakar wounds. Bölder och kokande tumörer exploderar ur hans bröst där jag rör honom" eller liknande. Och det blir bara tråkigt. Den enda magin jag är bra på att beskriva är eld och syra eftersom... Tja... det är eld och syra och de grejerna har jag mer koll på vad de kan göra.
Har ni några tips? Eller har ni märkt samma problem?
Och jag tycker jag är bra på det när det kommer till både medeltidavapen, moderna skjutvapen och obeväpnade kamper. Men det finns ett undantag... Magi. Jag suger på att beskriva effekterna av magi. Jag brukar hitta på en standby och sedan använda den om och om igen. "Jag orsakar wounds. Bölder och kokande tumörer exploderar ur hans bröst där jag rör honom" eller liknande. Och det blir bara tråkigt. Den enda magin jag är bra på att beskriva är eld och syra eftersom... Tja... det är eld och syra och de grejerna har jag mer koll på vad de kan göra.
Har ni några tips? Eller har ni märkt samma problem?