Nekromanti magi eller inte

conykula

Veteran
hej alla, så här ligger det till att jag har prestige klassat min sorcerer till en halvdrake, den finns med i thom and blood, kom inte ihåg vad klassen hette bara, men iallafall så undrar jag ifall man bara får en spell när man går upp i level?, eftersom det står 1 bonus spell. eller får man en spell + det som sorcerer får i sin vanliga klass?

Vindhand

Myrmidon
Nyfiken

hej alla, så här ligger det till att jag har prestige klassat min sorcerer till en halvdrake

för en stackars okunnig person som saknar böckerna: vad innebär det? Har du plötsligt upptäckt att din mamma var drake eller har du gjort hemska experiment på dig själv för att bygga in drakegenskaper?

Duddmannen

Hero
Man får bara en spell. Prestigeklassen är ISTÄLLET FÖR din andra klass (Sorcerer, alltså). Istället får du en massa coola förmågor. Du kan ju alltid lätt gå upp som Sorcerer nästa gång du får stiga i level, eller ta en nivå till som Dragon Disciple.

/Duddmannen

Duddmannen

Hero
Re: Nyfiken

En Sorcerer får sin magi innifrån sig själv. Många Sorcerers hävdar att de har drakblod i sina ådror, kanske var en av deras förfäder en formförändrad drake. Egentligen spelar det inte någon roll. En som väljer att ta prestigeklassen Dragon Disciple har helt enkelt börjat utveckla olika drag som antyder att han faktiskt HAR drakblod.

/Duddmannen

Netfeed

Swashbuckler

hmm undrar hur det ren tekniskt sett går till när en drake parar sig med en människa, storlekarna skiljer sig lite, eller hur?

hehe...

//Netfeed, som tycker att ingen skall förklara att drakar kan ta människogestalt, eller ngt i den stilen

Troberg

Sinister eater

hmm undrar hur det ren tekniskt sett går till när en drake parar sig med en människa, storlekarna skiljer sig lite, eller hur?
För att inte tala om att komma med en ny innebörd i att det går hett till.

På det hela taget bör det nog betraktas som en dålig ide.

Oldtimer

Slava Ukraini!

Netfeed, som tycker att ingen skall förklara att drakar kan ta människogestalt, eller ngt i den stilen

Varför inte? Det står ju i reglerna att de kan det, så varför inte?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vilket får mig att undra...

...huruvida en polymorphad människa kan para sig med ett djur av samma art, och vad resultatet då blir? :gremshocked: :gremooo:

Feliath

Swashbuckler
Gissning

Ja, och ett djur som om det blev en Sorcerer skulle kunna ta en PrC som gav halvmänskliga drag (Lycanthrope-templaten?) :gremwink:

Alltså, det är väl det logiken ger om man ska vara konsekvent. Men chansen att ett djur blir Sorcerer...nääh. :gremgrin:

/Feliath - undrar vad som skulle hända med en Polymorphad Beholder

Boobis

Warrior
Re: Gissning

I min kampan träffade rollfigurerna ganska nyligen en druid som blivit reinkarnerad som varg, men kunde använda sina formbytarförmåga (??) (wild shape) för att anta formen av människa. :gremsmile:

Sedan passade hon på att skaffa barn med en halvalv ...

Gissa vad de fick?

-J

Staffan

Myrmidon
Re: Vilket får mig att undra...

Om man ska vara petig: En polymorphad människa som parar sig med ett djur borde inte ge upphov till avkomma. Beskrivningen av polymorph self säger att materia som lämnar den polymorphade förvandlas tillbaka - det är därför bl a gifter inte funkar. Detta borde även gälla sädesvätska.

Anledningen till att det faktiskt funkar för drakar och vissa outsiders är väl för att de är så genommagiska att de kan befrukta lite vad som helst. Polymorph kan ju dock hjälpa till med den rent "mekaniska" biten.

Netfeed

Swashbuckler

därför att jag tyckte det kändes logiskt och att jag skulle få en lång jobbig förklaring och att jag inte ville bli utskälld för att de inte kunde det(om de nu inte hade kunnat det)

//Netfeed, som gillar ordet och