Nekromanti Magi i det Jargiska Kejsardömmet

Largoi

Warrior
Hur många magiker är aktiva i landet? för det måste ju ändå finnas magiker fastän magi förbudet...väl?

Jag är gud

daZZeTh

Veteran
Det måste ju finnas en del med hemliga sällskap. Har för mig ett åtmindstånde står nämnt i magi och mystik om jag inte har fel.

Evil Peter

Hero
Det måste ju finnas en del med hemliga sällskap.

Ja. I M&M står det att Den Skimrande Vägen har infiltrerat även det Jargiska Kejsardömet. Dock tycker jag det är lite sparsamt med information om Den Skimrande Vägen. Det är ju den enda magikerordern som innehåller en stor portion klassisk fantasy.

C

Sir Foilan

Hero
"Hur många magiker är aktiva i landet?"

Omöjligt att säga. Svårt att hålla kolla på ett så stort geografiskt område.

"för det måste ju ändå finnas magiker fastän magi förbudet"

Det lär det ju finnas. Lätt att en del styrande inom Daak-orden är magiker.

/Sir Foilan

daZZeTh

Veteran
Du som verkar lite lärd (med andra ord; sitter och trycker på en M&M bok :p)... Står det inte något om att flera Daak präster använder sig av magi omedvetet vid flera cermonier? Något... filament... Oj oj... è dåli på magi ja...

/daZZeTh - Som behöver ta kvällskurs i Magi

Dranvar

Veteran
Son till den svarte

Det finns en hel del magi förbund runtomkring i Jargien, men dessa haller sig mestadels i vildmarken där de kan smälla berg och bränna sten utan att nagon bryr sig.
Det finns rykten om att Tribunalen har nagra magiker anställda, men det ryktet skulle de aldrig erkänna.
Ett annat rykte är att Kejsar Jargus har en improvisatör som en av sina närmsta män.
Detta är information som är totalt informell och dessa tankar är mina egna, men jag har gärna en diskussion om det.

Sabelkatten

Swordsman
"Du som verkar lite lärd (med andra ord; sitter och trycker på en M&M bok :p)... Står det inte något om att flera Daak präster använder sig av magi omedvetet vid flera cermonier? Något... filament... Oj oj... è dåli på magi ja..."

Det ända som skiljer mellan vanlig magi och religöst magi är alstringen och att du använder "cermoni" istället för "ritual" för att väva.

/Sabelkatten, skulle gärna se lite "besvärjelser" för präster...

Elrond

Veteran
"<I>Står det inte något om att flera Daak präster använder sig av magi omedvetet vid flera cermonier?</I>"

Du får nog ta upp det med den allsmäktige Uthos i stället... Denne man har nog koll på det mesta.

[color:green]//Elrond</font color=green>

Largoi

Warrior
Magi Gillen

Disskussioner är kul *ler*
Vet någon om det finns några magi gillen i kejsardömmet? (jag har inte M&M så om det står där vet jag inte...)

hatar att komma på bra saker i efterhand