Nekromanti Magi, i huvudsak illusionism.

solvebring

Superhero
Jag har ett problem. Det enda jag har på magier är från internet - rena skämten på en del ställen - ganska friskt överdrivna, för billiga/dyra eller helt värdelösa. Vad jag främst undrar över är besvärjelsen "Illusion - vad gör den, kostar etc?
Och, hur går det till för att döda eller genomskåda en illusion?
Har inga uppgifter alls om regler för illusioner, tacksam för svar. :gremconfused: Är det någon utav er som har gjort egna magier med inte allt för invecklade system, gärna inspirerat av gamla DoD så får ni gärna bifoga, skicka eller länka.

Rickard

Urverk speldesign
"Det enda jag har på magier är från internet - rena skämten på en del ställen - ganska friskt överdrivna, för billiga/dyra eller helt värdelösa."
Jag har listat lite DoD-länkar i ett inlägg.. Den länken som borde intressera dig är nog:
http://w1.472.telia.com/~u47202904/Library.html

"Vad jag främst undrar över är besvärjelsen 'Illusion - vad gör den, kostar etc?"
Känns som om jag svarat på den frågan.. :gremtongue: Här är i alla fall en diskussion om hur illusioner kan skada andra..

"Och, hur går det till för att döda eller genomskåda en illusion?"
Känns som om jag svarat på den frågan.... mest för att jag skickat besvärjelsebeskrivningen till dig.. :gremsmile:

Jag läste faktiskt först "hur går det till för att odöda ska genomskåda en illusion" och jag var lite konfunderad, för det vet jag faktiskt inte.. :gremsmile: Antagligen så ser dem inte illusionen i första taget (vad vet jag?)..

"Är det någon utav er som har gjort egna magier med inte allt för invecklade system, gärna inspirerat av gamla DoD så får ni gärna bifoga, skicka eller länka."
Jag håller på och skriver på ett system, men jag har haft så mycket att göra så jag har inte haft tid att skriva på det på en månad.. Här nedan är lite inlägg om magisystemet..

Magisystem -- Innehåller även länkar till mina andra magiinlägg
Minimagi -- Harmlösa vardagsbesvärjelser utöver de vanliga besvärjelserna

Fler DoD6-besvärjelser -- Hasse brukar kunna släppa välgjorda saker

/Han som tycker man kan sno inspiration från DoD6-besvärjelserna