Nekromanti Magi mot borg?

Moghadein

Veteran
Var med om att anfalla en borg nyligen, med en magiker (som slog följe med själva armén). Funderade efteråt på användbara ritualer som jag skulle haft(tänkte skaffa dom till nästa tillfälle, om man lever till dess). Har ni tips på nån "riktigt" bra ritual med högt coolhetsvärde.

Mina förslag hittils:
Fotfäste med area effekt. Tänk en grupp soldater som springer upp för murarna istället för att använda stegar, hehe(haha, va fult).

Dimma. Att täcka hela borgen vore fräckt, och användbart.

Att förvandla fiendens krigsherre till padda borde sänka deras moral en bit, och max coolt. Tyvärr måste han synas precis när ritualen är klar, men ändå.

Eld mot porten(inte så stilfullt).

Räknar med att 180m från borgen är tillräckligt säkert för att utföra en ritual. PS: Utlämna Teleportera effekten.

Ezzy

Warrior
det finns en besvärjelse som heter "bryta","knäcka" eller något sådant den ligger på 3Obt6 och förstör ett ickeorganiskt objekt, så smyg helt enkelt fram till borgen(eller lägg till effekten avstånd) och bryt sönder den. 3Obt6 och hela borgen blir en grushög. :C) eller ifall man inte har en så fri tolkning av "objekt"(eller vad det kanske "föremål") så gör det på porten.
annars finns det långt tillbaka i eon forumet en lista på några mäktiga typ sådana som tänder eld på en hel stad(, eller teleporterar dig till månen). dom är inte så svåra heller men kräver lite förberedelse och tid(typ någon veckas magi läggande)

Fred

Veteran
Någon geotropi sak som raserar murarna skulle ju vara trevligt.. eller kanske försvagar dem om inte magikern är så kraftig.

Xzarjo

Warrior
Säkerhetsavstånd

Vem behöver säkerhetsavstånd när det är mörkt ute? Det finns även magi för att dölja sig själv. Å i värsta fall kan man väll använda en bågskytte-sköld. Har för mej den finns i huvudboken någonstans, men den kanske bara var i ettan.

Mvh En modig vätte

Xzarjo

Warrior
Magi mot borg!

Spräng det som håller vindbryggan uppe om borgen har någon sådan. Finns det fällgaller e det bara å spränga dom med. Är det flera magiker som sammarbetar kan man nog rasera muren med effekten jordbävning (det e det som gör talamur så jekligt farliga). Ta dig fram till muren med... dom som brukar ha som yrke att rasera murar och använd effekterna "gräva","spräka sten" och en liten outtröterlig golem som får flytta stenmassorna så går det på ett kick.
En luftande (kommer inte i håg vad dom heter) kan alltid slänga ner lite bågskyttar eller farför inte en ful magiker från muren. "Knuff" .

Annars föredrar jag magi när man sitter inne i borgen. Då kan man slänga ut några golems av grad ett för att sänka moralen hos fienden, ja menar det e inte speciellt kul att gå på latrinen när det gömmer sig en golem där nere och bara väntar på ett tillfelle att greppa "hantaget". Dom kan även förstöra förnödenheterna och välta folk som ligger å sover. Tror golems e bäst eftersom dom kan röra sig under marken på ett speciellt sätt så dom kan dyka upp i princip var som hällst utan förvarning. Släng ut avkrädet utanför murarna och skapa regn så det rinner ner i fiendens läger, det skapar både osämja och sjukdomar. Regn är även kul till andra saker eftersom om den e provisorisk så regnar det några millimeter i rundan men kan hålla på i dagar. Bygg din egen sjö i borgen eller i fiendelägret. Men får häller alldrig slut på färskvatten.

Att vara magiker i belägringar e skitkul om man e förbered.

Mvh Den lömskaste bland vättar.... Vätten

Riddar Björn

Veteran
Re: Säkerhetsavstånd

Ok..om det är mörk ute..Annars är nog en bågskyttesköld (eller magi) att rekomendera. Ett tungt armborst når 220 meter..Visserligen blir det svårt att träffa men efter några försök så..

Tag lärdom av Richard Lejonhjärtas misstag.

Vehener

Veteran
Varhelst hatten faller men med hjärtat på Söder.
Steg ett: Skapa illusionen av en gigantisk trähäst :gremgrin:. Steg två: Frammana en Lunion (månelementar) av så hög magnitud du förmår och törs och driv försvararna vansinniga. Upprepa natt efter natt tills försvararna ger upp.

Fotfäste med area effekt. Tänk en grupp soldater som springer upp för murarna istället för att använda stegar, hehe(haha, va fult).
Jag synar och höjer med att använda den ataxatropiska effekten 'Animera föremål' (kompletterad med avsevärd areaeffekt) för att få ett antal rep att stå upp så att anfallarna kan klättra upp för dem. När jag tänker efter vore det nog på sin plats att skapa illusionen av en jättelik trähäst på andra sidan borgen.

Kan du tänka dig att smygteleportera dig in så skulle jag kunna tänka mig att den nekrotropiska effekten 'förruttnelse' skulle kunna ställa till avsevärda problem i de belägrades matförråd.