Nekromanti Magi och Mystik

Krille

Super Moderator
"Denna modul har slutats att tillverkas. Är det någon som vet varför?"

Mmm. Neogames skickade in originalet och en beställning på et par tusen tryckta ex. Tryckeriet gjorde klart beställningen. Sedan dess har inte en enda Mystik&Magi gjorts.

Det är det normala förfarandet med tryckta produkter: man trycker upp en hög och sedan ligger de och möglar på ett lager tills de tar slut.

Och nu håller Mystik&Magi på att ta slut.

Helmgast
Klart det blir någon magibok/box!

Frågan är bara hur.

Mitt förslag:
Bok 1: Magikerns Handbok. Beskriver magiteori, magikultur, magivägar och kända magiker, 64 sidor.
Bok 2: Magiregler: 96 sidor om besvärjelser, effekter och riruale, samt improvisation.
Bok 3: Övrigt Magiskt: 64 sidor alkemi, spådom, teckenmagi och liknande.

Allt i en schysst magibox!

Det borde väl sälja? (att ersätta 'stora' böcker med tre nya verkar vara populärt.)

Carl Johan Ström

Swordsman
DEMENTI: Magi och Mystik [inte slut]

Jag vill bara poängtera att det inte finns någon substans i detta rykte. Mystik & magi är inte slutsåld och kommer förmodligen inte bli slutsåld förrän tidigast 2004.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Carl Johan Ström

Swordsman
Mystik & magi

Vet ärligt talat inte. Skulle säkert gå att kolla om man var på jobbet. Vi tryckte ganska många ex (mer än någon annan modul undantaget Mundana).

Faktum är att det hade varit kul att kunna ge ut en ny upplaga av denna bok med snyggare bilder och en del intressanta tillägg (samt en del korrigeringar). Fast troligen hade vi inte haft tid att göra detta under 2002 eller 2003, så det kanske är lika bra att de fortfarande går att köpa.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Helmgast
Magibox?

Har du koll exakt på tryckning, antal sålda ex, antal i lager osv. när du är på jobbet?

Isåfall, är dessa siffror hemliga?

Faktum är att det hade varit kul att kunna ge ut en ny upplaga av denna bok med snyggare bilder och en del intressanta tillägg (samt en del korrigeringar). Fast troligen hade vi inte haft tid att göra detta under 2002 eller 2003, så det kanske är lika bra att de fortfarande går att köpa.
Det är tillräckligt att KV, Mundana och M&V är slut samtidigt. Men en trebokserie med magi skulle sitta fint (se ett annat inlägg av mig i denna tråd).

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Magibox?

"Men en trebokserie med magi skulle sitta fint"...

Japp! I en häftig box-version :gremlaugh:.

*min M&M börjar bli hemskt sliten*

Drakvrede

Swordsman
Bra förslag!

Låter som ett kanonförslag!
I så fall blir kanske M&M lite mer än den regelsamling den utgör idag, vilket är lite synd. Det är väl egentligen den enda lilla nackdelen med denna annars så välgjorda modul. Men om ovan nämnda förslag kunde den gå från mycket bra, till suverän, vilket vore gräjt!
:gremsmile:

Imoze

Veteran
Re: DEMENTI: Magi och Mystik [inte slut]

Angående ryktet så har han nog hittat på det själv. Det fanns säkert inte i affären vid den tidpunkten. :gremgrin:

Helmgast
Re: Bra förslag!

Ja, jag vet inte vad CJS gör efter S&P (förutom vanligt neoGamesjobb) men att han skulle piffa till magin i EON skulle inte vara fel.

Samma färg på boxen som M&M!