Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hej,
jag har funderat en del på det här med magi i Masque (tidigare skuggornas sekel) och jag funderar på hur man ska få med ett skräck-moment i det.
Min utgångspunkt är att det ska finnas ett underliggande system, men att det inte ska vara något man berättar för spelarna (möjligen att man måste göra flera system så att man har något att bygga på). Tanken med det är att det ska finnas ett skönjbart system under vad som händer, men det ska bidra till skräckkänslan. Typ, fuck, nu har två ritualistiska mord skett och de görs alltid i grupper om tre, scheisse
Några tankar på det?
jag har funderat en del på det här med magi i Masque (tidigare skuggornas sekel) och jag funderar på hur man ska få med ett skräck-moment i det.
Min utgångspunkt är att det ska finnas ett underliggande system, men att det inte ska vara något man berättar för spelarna (möjligen att man måste göra flera system så att man har något att bygga på). Tanken med det är att det ska finnas ett skönjbart system under vad som händer, men det ska bidra till skräckkänslan. Typ, fuck, nu har två ritualistiska mord skett och de görs alltid i grupper om tre, scheisse
Några tankar på det?