Nekromanti Magi studier?

Oceanliner

Warrior
Hur lång tid tar det egentligen att lära sig magi så pass att man kan hantera besvärjelsen fiat flamma och förstå vad man håller på med? Då menar jag inte enligt reglerna utan jag söker mer en måttstock för hur mycket studier som krävs för att bli en hyfsad magiker. Om det krävs mycket tid är det då sannorligt att en rollperson på 20 år har ett 'lyckat' yrke.

Jämför med dagens skolgång. Man måste ju börja från grunden för att nå högre. Om jag efter öh? 10 års skolgång fortfarande har mycket kvar att lära hur lång tid bör det då inte ta för att förstå magin i Mundana?

Om man skulle gå enligt reglerna hur ekonomiskt och smidigt vore det inte att lära ett förband soldater lite smaskiga besvärjelser att användas i strid. Men var jag kan se är det ingen som har gjort detta. Annars kan man lära utt enkla offensiva besvärjelser att använda på slagfält. Eller har man inte riktigt insett möjligheterna med magi? Finns det någon hake?

bara en tanke...

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Riddaren

Swashbuckler
"Jämför med dagens skolgång. Man måste ju börja från grunden för att nå högre. Om jag efter öh? 10 års skolgång fortfarande har mycket kvar att lära hur lång tid bör det då inte ta för att förstå magin i Mundana?"

Vaddå? Det finns ju en 7-8 åring som går på Oxfords universitet, pga att han inte fick tillräckligt bra utbildning och tillfreställelse i lägre skolorna...

Fast det är ju inte vanligt, men finns...

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Tearlach

Warrior
Om man skulle gå enligt reglerna hur ekonomiskt och smidigt vore det inte att lära ett förband soldater lite smaskiga besvärjelser att användas i strid. Men var jag kan se är det ingen som har gjort detta. Annars kan man lära utt enkla offensiva besvärjelser att använda på slagfält. Eller har man inte riktigt insett möjligheterna med magi? Finns det någon hake?

se "mångalningarn" eller vad dom nu hette.
ett specialförband i det dära ökenlandet.

dom lär sig månmagi, anfaller helst på natten och använder sin magi till att skrämma sina fiender.

Tearlach: som inte vill möta dom.