Nekromanti Magi

hatten

Swashbuckler
/images/icons/cool.gif du sa
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Rörigt? tja, kanske lite. Buggigt? vet inte om jag håller med. Magisystemet i Eon är underbart. I Eon är magi en vetenskap. Vilken
vetenskap är inte rörig?

/Sir Foilan<p><hr></blockquote><p>Jag håller med magin är under bar mycket på grund av att de har en vetenskaplig syn på magin men som all vetenskap bygger det på Teorier och ibland rätt så ofta måste vetenskaps män omdefiniera sina teorier när nya bevis kommer fram lika så för magikerna i Eon där av är det lite buggigt. Man kan säga att magi teorin ännu har många många fel i sig som Spelledare kan utnyttja för att få en Ärke skurk att kunna trolla på "nytt" sätt eller för att införa nya Filament och nya effekter.

Biotropiks livsmanipultion
Biotropi 2+ Räckvidd personlig, varaktighet permanent.
Genom denna effekt kan magikern manipulera med en varelses kropp ge den nya egenskaper eller låta två varelser som exempel viss en Trukh och en Dvärg få en avkomma som har drag av båda varelserna.
Genom högre effekt kan även arvsanlag föras över till varelsens kropp.
( denna effekt kan vara ansvarig för varelser som Vulfen, Hyggelmonster, Kentaurer, Minotaurer, )

Psykomanisk Hjärntvätt.
Psykotropi 1+ Räckvidd: Beröring, , Varaktighet: Momentan,Går ej att göra permanent.
magikern kan plantera in en tanke eller en känsla i ett offers huvud för varje magnitud.
ex: Tuva älskar Krister Sunderlin.
Tanken gör Ob1T6 mot VIL en gång per 12 timmar för varje magnitud.
Tanken nöter sig fast mer och mer efter att ha mislyckats VIL fyra gånger så är åsikten ändrad.

Jonas...

Warrior
Tycker du har poänger där... Men jag håller med helt...
Ska fundera genom det och återkomma... /images/icons/smile.gif

Och...
Ähh... tänkte bara kommentera särskrivningarna... men eftersom det redan är gjort och jag själv kan få till en och annan så... /images/icons/wink.gif

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

hatten

Swashbuckler
hittade några effekt fel i Mystik & Magi..

Effekten
Kallsinninghet
Kryotropi: 1+, Räckvidd: Avstånd, Varaktighet: Temporär
Effekten tar bort passion och kärleksfulla känslor hos offret. För varje filament som används blir alla slag mot karaktärsdraget Amor en nivå svårare (+Ob1T6 )

Denna effekt borde vara
Psykotropi
allternativt kan man göra en annan version av den som helt enkelt fungerar så att varje gång spelaren tänker på Sex så fryser man ner hans könsorgan.

Kylanspreventiva kraft
Kryotropi: 1+, Räckvidd: Avstånd, Varaktighet: Temporär
Effekten tar bort passion känslor hos offret.
För varje filament som används blir alla slag mot karaktärsdraget Amor en nivå svårare (+Ob1T6 ) Offret får även så ett slag mot TÅL för att inte frysa..

Dröm borde vara onetropi / psyko

Evil Peter

Hero
Jag tror dock inte skribenten anser det som ett fel. Det verkar som aspekterna ska vara lite bredare än de uppenbara ändamålen. Skototropi kan användas till att försvåra slag mot heder om jag inte minns fel. Sedan kan man ju tycka vad man vill om det. :)

C

Man Mountainman

Storsvagåret
Det heter ju trots allt <B>kall</B>sinnighet. Jag tycker det blir kolare med den sortens symbolik.

/Dnalor, din finne på hornhinnan