/images/icons/cool.gif du sa
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Rörigt? tja, kanske lite. Buggigt? vet inte om jag håller med. Magisystemet i Eon är underbart. I Eon är magi en vetenskap. Vilken
vetenskap är inte rörig?
/Sir Foilan<p><hr></blockquote><p>Jag håller med magin är under bar mycket på grund av att de har en vetenskaplig syn på magin men som all vetenskap bygger det på Teorier och ibland rätt så ofta måste vetenskaps män omdefiniera sina teorier när nya bevis kommer fram lika så för magikerna i Eon där av är det lite buggigt. Man kan säga att magi teorin ännu har många många fel i sig som Spelledare kan utnyttja för att få en Ärke skurk att kunna trolla på "nytt" sätt eller för att införa nya Filament och nya effekter.
Biotropiks livsmanipultion
Biotropi 2+ Räckvidd personlig, varaktighet permanent.
Genom denna effekt kan magikern manipulera med en varelses kropp ge den nya egenskaper eller låta två varelser som exempel viss en Trukh och en Dvärg få en avkomma som har drag av båda varelserna.
Genom högre effekt kan även arvsanlag föras över till varelsens kropp.
( denna effekt kan vara ansvarig för varelser som Vulfen, Hyggelmonster, Kentaurer, Minotaurer, )
Psykomanisk Hjärntvätt.
Psykotropi 1+ Räckvidd: Beröring, , Varaktighet: Momentan,Går ej att göra permanent.
magikern kan plantera in en tanke eller en känsla i ett offers huvud för varje magnitud.
ex: Tuva älskar Krister Sunderlin.
Tanken gör Ob1T6 mot VIL en gång per 12 timmar för varje magnitud.
Tanken nöter sig fast mer och mer efter att ha mislyckats VIL fyra gånger så är åsikten ändrad.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Rörigt? tja, kanske lite. Buggigt? vet inte om jag håller med. Magisystemet i Eon är underbart. I Eon är magi en vetenskap. Vilken
vetenskap är inte rörig?
/Sir Foilan<p><hr></blockquote><p>Jag håller med magin är under bar mycket på grund av att de har en vetenskaplig syn på magin men som all vetenskap bygger det på Teorier och ibland rätt så ofta måste vetenskaps män omdefiniera sina teorier när nya bevis kommer fram lika så för magikerna i Eon där av är det lite buggigt. Man kan säga att magi teorin ännu har många många fel i sig som Spelledare kan utnyttja för att få en Ärke skurk att kunna trolla på "nytt" sätt eller för att införa nya Filament och nya effekter.
Biotropiks livsmanipultion
Biotropi 2+ Räckvidd personlig, varaktighet permanent.
Genom denna effekt kan magikern manipulera med en varelses kropp ge den nya egenskaper eller låta två varelser som exempel viss en Trukh och en Dvärg få en avkomma som har drag av båda varelserna.
Genom högre effekt kan även arvsanlag föras över till varelsens kropp.
( denna effekt kan vara ansvarig för varelser som Vulfen, Hyggelmonster, Kentaurer, Minotaurer, )
Psykomanisk Hjärntvätt.
Psykotropi 1+ Räckvidd: Beröring, , Varaktighet: Momentan,Går ej att göra permanent.
magikern kan plantera in en tanke eller en känsla i ett offers huvud för varje magnitud.
ex: Tuva älskar Krister Sunderlin.
Tanken gör Ob1T6 mot VIL en gång per 12 timmar för varje magnitud.
Tanken nöter sig fast mer och mer efter att ha mislyckats VIL fyra gånger så är åsikten ändrad.