Nekromanti Magi

COB

Veteran
Det jag undrar över är hur man transformera?
Om jag har pyrotropi men vill lägga en besvärjelse inom Biotropi, hur går detta då till och vad kan man läsa om det?
:gremconfused:

Saramol

Veteran
Det du gör är att först alstra dina fillamet inom pyrotropi sen slår du mot transformera (det kan finnas svårighetsökningar för att transformera vissa aspekter till en annan aspekt medans några blir lättare, det finns i mystik & magi).
Om du ska väva en biotropisk effekt på t.ex. tre (3) magnituder, alstrar du förs fyra (4) pyrotropiska fillament sen tranformerar du ( Du alstrar fyra eftersom att ett fillament går förlorat under transformeringen, om du vill kan du annars höja svårigheten för transformeringen med Ob1T6 för att du inte ska förlora något fillament, gör du det räcker det med att alstra tre (3) pyrotropiska fillament) sedan när du har transformerat färdigt är det bara att väva effekten! :gremgrin:

lijat

Swordsman
Det jag undrar över är hur man transformera?
Om jag har pyrotropi men vill lägga en besvärjelse inom Biotropi, hur går detta då till och vad kan man läsa om det?
om du har en formaliserad besvärjelse så går den inte att ändra så om den kräver att du alstrar 3 filament geotropi transformerar till biotropi utan svårighetsökning och därefter väver hela trauma med dom två filament som är kvar så är det så du måste utföra just den besvärjelsen om du vill ändra alstringen till pyrotropi måste du formalisera om besvärjelsen(regler i mystik och magi). om du däremot improviserar kan du inte transformera utam måste använda den pyrotropin du alstrat till någon pyrotropisk efekt alternativt alstra biotropi från början.