Kollade lite på besvärjelserna som finns i grundböckerna mellan nya DoD 23, DoD 91, och Expert.
Det är mindre besvärjelser i nya DoD än i dom äldre versionerna (nu pratar jag endast om grundboken, så inga expansioners som tex Magi boxen).
Dessutom verkar merparten av dom i DoD23 vara inriktade på strid, det finns några som inte är det och några som har nytta både i och utanför strid men tycker merparten handlar om olika sätt att göra skada (eller för Animister att läka skada).
När jag skapat magiker, i äldre systemen, har jag oftast haft ingen eller som mest en besvärjelse som var strids inriktad och lagt fokuset på andra istället (detta med expansioner så det har funnit mycket mer att välja på).
Det gör mig fundersam hur folk spelar magiker egentligen, är dom bara krigare med ett annat sätt att göra skada? Om inte hur har ni "byggt dom" i nya DoD23?
Det är mindre besvärjelser i nya DoD än i dom äldre versionerna (nu pratar jag endast om grundboken, så inga expansioners som tex Magi boxen).
Dessutom verkar merparten av dom i DoD23 vara inriktade på strid, det finns några som inte är det och några som har nytta både i och utanför strid men tycker merparten handlar om olika sätt att göra skada (eller för Animister att läka skada).
När jag skapat magiker, i äldre systemen, har jag oftast haft ingen eller som mest en besvärjelse som var strids inriktad och lagt fokuset på andra istället (detta med expansioner så det har funnit mycket mer att välja på).
Det gör mig fundersam hur folk spelar magiker egentligen, är dom bara krigare med ett annat sätt att göra skada? Om inte hur har ni "byggt dom" i nya DoD23?