Nekromanti Magic the gathering

Eksem

Champion
Jag spelar Magic, av och till riktigt mycket. Helst spelar jag med gamla kort, d.v.s. Vintage och det lokalt påhittade formatet 93/94, men jag gillar också att spela Standard och ibland Modern och Legacy. Draft är jag ett stort fan av, särskilt Kub-draft, men det spelar jag inte alls så ofta som jag skulle vilja och är väldigt dålig på det. Sealed Deck är däremot... väldigt meh.

Som synes så spelar jag bara mer eller mindre turnerings-Magic, och spelar i princip inte om det inte är åtminstone FNM-nivå. Däremot är jag inte så skicklig att jag vinner PTQer eller så :gremsmile:

I sommar ser jag framförallt fram emot Summer Championship på Dragon's Lair, en pågående turneringsserie i flera format med en final i slutet på sommaren.

Jag skulle vilja påstå att jag inte har någon särskild favoritfärg eller så, men kan faktiskt inte minnas när jag inte spelade med blå kort sist. Inklusive i draft.

Anchorman

Swashbuckler
Jag började spela för några månader sen, men la ner då jag insåg att hur mycket pengar man investerade var viktigare än hur skicklig man är.

Draft tycker jag fortfarandd är kul, och det kan hända att jag kör en på Dl nån fredagkväll då och då

Mukwa

Swashbuckler
Plånboken styr ett tag, runt köksbordet och eventuellt på FNM (beroende på hur metat ser ut där du bor). Men det är sedan, när du har de bra korten, som spelet blir riktigt kul. Standard är inte superdyrt sett till hur mycket tid jag har lagt på att spela och ha kul med korten. Räknar man öre per papperslapp så är det dock jäkligt mycket pengar.

Jag lirar helst kontroll och just nu snurrar min UWR flash-lista och min Junk Rites-lek ordentligt. I det här standardmetat har det mest varit Bant kontroll/midrange och Esper kontroll som jag har spelat.

Jag spelar standard och draftar och började i Onslaught, men jag har haft ett långt uppehåll mellan Kamigawa och Return to Ravnica.

shaithan

Warrior
Om skjälv så gillar jag mana ramp samt token"populate" lekar mest har jag märkt mem gillar även agro boros samt super agro rakdos

Jocke

Man med skägg
jag har kört mycket de senaste två åren, uteslutande Limited. men är inne i nån slags svacka just nu, min gatecrashdispay är tex fortfarande inplastad.

Äventyr

Världsbyggare
Jag började spela 95, spelade ett år och lade sedan Magic på hyllan. För att plocka upp det igen nu i år. Riktigt trevligt! Kan inte riktigt minnas varför jag slutade.

Jocke

Man med skägg
Weird Quest said:
Jag började spela 95, spelade ett år och lade sedan Magic på hyllan. För att plocka upp det igen nu i år. Riktigt trevligt! Kan inte riktigt minnas varför jag slutade.
Jag körde också ett par år runt 94/96 nånting och som jag uppfattar det så var det ett mycket sämre spel, med mycket tristare speldesign och design-design på den tiden.