Nekromanti Magier

Sunnie

Veteran
Min kompis har kompilerat en liten rollformulärsgenerator. Och har bland magierna >elemental magi, lagt till en magi kallad "Krypande mörker" den har tydligen skolvärde 10 också...

Hur som helst, jag skulle gärna vilja veta var denna magi komemr ifrån/vad den gör. Den står inte med i någon av de böcker jag tittat igenom. kompisen i fråga kommer inte ihåg det han har lagt till heller, de enda materiel han säger sig ha använt är Grundreglerna, Kaosväktare, Drakar, Alver, Tjuvar och Lönnmördare, Krigarens handbok och
Monster Boxen ifrån Drakar och Demoner -91

/Sunnie

Rickard

Urverk speldesign
Tyvärr har jag tappat bort boken som den kommer ifrån men jag tror att besvärjelsen finns i magiboxen (gråa, vita och svarta(?) böckerna) till EDD.

/[color:448800]Han</font color=448800> som har för sig att mörkret gav skada på den som befann sig i mörkret

G

Guest

Guest
Nyfiken

Kan du inte läga upp generatorn så man får ta sig en tit på den, eller läga upp en länk om den finns för tankning?

Sunnie

Veteran
Re: Nyfiken

Den finns inte för tankning någonstans... och jag vet inte vart jag kan läga upp den... fast ifall du har ICQ eller AIM så kan du nå mig...

AIM: SunnieDragonPup

/Sunnie

jbergman

Veteran
Re: Handikappat... [OT]

Han strävar väl effter att passa in i rollspel.nu-kulturen, vilket innebär censur, låsta trådar och hård kritik mot folk med användarnamn som kan anses "stötande". Yttrandefrihet? Nej, eftersom rollspel.nu är så snälla och låter oss använda forumet gratis så anser de också att de kan ägna sig godtycklig moderering och andra dumma påfund.

/Jakob

Elder Girov

Swordsman

Å andra sidan verkar det ju inte gå så bra för diktaturen. Det har ju fiskats pengar både här och där, minns frågan vid inloggning "hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för att använda rollspel.nu´s forum" (citat ur minnet, med reservation för minnesluckor). Om det inte vore för att jag har klarat mig alldeles utmärkt i ett par månader utan dessa forum, så skulle jag upprepa mitt erbjudande att ta över samtliga kostnader, men nu kan ni gott sitta på spinnhuset./images/icons/wink.gif

G

Guest

Guest

Jag hörde att dom banade honom för att han vägrade byta signatur, he he som sagt helt handikapat ...

G

Guest

Guest
Jag före slår att vi ALLA tar Doedinan´s signatur

Va ska dom göra?!?!?! Bana oss ALLA/images/icons/wink.gif

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Doedinan har själv klippt i sin signatur ...

Doedinans signatur såg ut så där, d.v.s. »Edit: Dante was here!» ingick i hans signatur.

Jag har alltså inte gått in och redigerat alla Doedinans inlägg.

Jag visste att hans signatur skulle kunna uppfattas (och det var antagligen Doedinans syfte) som om jag missbrukar min moderatorstatus och därför bad jag honom ändra sin signatur.

Då han upprepade gånger vägrade följa min uppmaning såg jag ingen annan råd än att stänga av honom.

Ovanstående gäller alla som imiterar Doedinans signatur – även PartyBoy (eller ska jag säga Doedinan).

Krille

Lord
Doedinans signatur och avstängning [OT]

En liten kort historielektion, för er som har kort minne eller inte varit här:

En gång i tiden hade Doedinan signaturen "Doedinan pekar mot skrevet och knäpper med fingrarna... SUG!"

Den signaturen var så jefla osmaklig och otrevlig att vi upprepade gånger försökte få Doedinan att byta signatur, med hänvisning till regeln "I skola icke göra något otrevligt." Doedinan vägrade. Dante gick således in och ändrade signaturen till "Edit: Dante was here".

Det hjälpte inte. Doedinan bytte snabbt tillbaka till sin skrevsuguppmaning. Dante ändrade igen. Doedinan fattade äntligen piken och bytte signatur ett tag, tills han ändrade den till "Edit: Dante was here". Dante såg det som personangrepp och provokation (jag håller med) och bad Doedinan att byta. Doedinan vägrade. Dante bad igen. Doedinan skickade ett svar med en massa rätt otrevliga uppmaningar. Dante frågade oss andra moderatorer. Vi andra konstaterade att provokationen var medveten och enbart till för att sabotera. Dante skickade en varning. Doedinan skickade en kasse förolämpningar tillbaka. Gardener stängde av Doedinan.

Liksom, reglerna är snortydliga: gör ingenting som får andra användare förbannade. Inga förolämpningar, inga personangrepp, inga olagligheter. Personligen ser jag Doedinans påhitt som alla tre: han har förolämpat Dante i både privat och offentlig korrespondens. Han har påstått att Dante har varit inne och ändrat i signaturer som han inte har ändrat i (den ovan är ett exempel på det - de signaturer som Dante har varit inne och ändrat i är tämligen osmakliga), det vill säga personangrepp. Han har genom personangreppets genomförande lagt fram information som kan utpeka individen bakom Dante, dvs ett brott mot PUL (det sista är att hårdra, men likförbannat är det faktiskt så).

Med detta i bakgrunden och det faktum att www.rollspel.nu är ansvariga utgivare för en webbplats och ansvarar för allt dumt som användare hittar på, hur sjutton kan vi reagera annorlunda?

Nej, fallet är solklart. Doedinan vägrade att hålla sig till reglerna, trots upprepade uppmaningar. Nu har han fått ta konsekvenserna av det.

Vill ni fortsätta diskussionen om huruvida detta är rätt eller fel så föreslår jag att ni tar den diskussionen på www.rollspel.nu-forumet - fortsätter den här tråden med det här ämnet så kommer jag att stänga den.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag föreslår att du skärper dig – Doedinan!

Den som envisas med att använda mitt användarnamn i sin signatur i syfte att misskreditera mig kan förvänta sig en uppmaning att låta bli.

Om inget sker följer en varning.

Om fortfarande inget sker blir avstängning aktuellt.

Svårare än så är det inte.

Feuflux

omjonasson.se

Det går rätt bra har jag fått för mig. Så bra att de behöver pengar till att uppgradera servern så att de går fortare att surfa här för alla tusentals (eller hur många besökare det nu är) som besöker sidan....

Sedan tycker jag knappast att det är någon diktatur här. De som sköter om forumen gör ett bra jobb och jag kan inte påminna mig ett endaste fall där de låst en tråd jag tyckt skulle förblivit öppen. Om Doedian (eller vad han hette) har som attityd att jävlas med moderatorerna faller han på eget grepp. Att sedan kalla moderatorn för handikappad var inte särskilt imponerande. Dels undrar man om killen vet vad handikappad betyder och sedan är ju personangrepp aldrig särskilt stilfullt.

Klipp dig och skaffa dig ett jobb!/images/icons/laugh.gif

Elder Girov

Swordsman
Re: Doedinan har själv klippt i sin signatur ...

Herregud, vilket jävla nit-pick! Vad var det för fel på hans signatur då? Medges att det är ganska internt skämt i vår spelgrupp och umgängeskrets, men hur många skumma signaturer finns det inte? Se bara på min, en obskyr URL, som dessutom innehåller ordet "kuk".

Vid närmare eftertanke förstår jag nog varför ni gör som ni gör, det är ju precis dylikt beteende som Didi och Björn varnar för... /images/icons/wink.gif

Elder Girov

Swordsman
Re: Jag föreslår att du skärper dig – Doedinan!

Borde du inte föregå med gott exempel och bara strunta i det istället? Vad spelar det för roll om han har ditt användarnamn i sin signatur? På vilket sätt "misskrediterar" han dig med det?

Mitt förslag är att ni allihop kliver upp ur sandlådan, släpper taget om sargen och slutar skolka från livet. Ni är väl för fan inte 80-talister heller?! /images/icons/laugh.gif