Nekromanti Magiker och deras teorier

G

Guest

Guest
Tjena!
Ligger det möjligen en och annan fil på konstruktörernas hårddiskar med en massa formler och grejer som magiker använder?

Nu kom jag på en annan fråga...
Hur vanligt är det att magiker inte försöker hitta bevis för sina teorier eller inte ens försöker med att använda matematik som hjälpmedel?

Har någon haft en diskussion som varit givande angående magi (hur det är uppbyggt... grundforskning)?

Det måste finnas mer magiteori!!! /images/icons/crazy.gif
Jag måste ha mer än Mystik & Magi ger mig...
Dessutom vore det riktigt kul att ha ett fint litet block med en massa krumelurer som de andra spelarna inte förstår!
(Officiella krumelurer dvs... kanske med de bilder som finns i M&M...)

PS. Jag har läst allt som Krille har på sin sida... och jag har lusläst M&M och grundreglerna, så inga förslag om att kolla i dessa! DS
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by samke on 2001-01-29 19:23.</EM></FONT></P>

Har du någon annan i gruppen som läst M&M? Det finns inget mer skoj än att tala djup magiteori om mundanas uppbyggnad eller hurvida en själ är uppbuggd. Jag är rätt glad att de på neogames inte skrivit de djupare delarna utan att man kan sitta och klura på det själv.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

SirDr

Veteran
ta det lugnt med det hela bara... de övriga spelarna finner det sällan särskilt roande.. specielt som deras karaktärer ofta inte ska göra det :)
(fast kune vara kul att ha en kraggbarbarisk nyfilosof.. med innslag av humanism.. kant och lite nitshe..)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro