Re: Magiker [lite OT]
Sen måste väl inte magikern vara en stolt akademiker - han kan ju lika gärna vara en klok gumma ute i buschen eller en knasig nåjd högt upp i bergen...
Finns inte något liknande yrke i Mystik & Magi? Primitiv magiker (häxa eller trollkarl)? Hmmm spela roll...
Min syn på magiker (magikers färdigheter och utrustning, typ):
När jag gör en magiker (varje karaktär jag gjort förutom två hittills... jag har gjort många karaktärer) så ger jag honom 10-12 i dolk, dessutom köper jag honom ett kortsvärd för utsmyckningens skull. Min ädling till exempel knallar runt med en sköld på sig för att visa upp sin heraldiska symbol, han kan förstås inte använda skölden någorlunda adekvat...
Det jag försöker säga är, ge magikerna vapen om de vill ha det - men ge de inte vapenfärdigheter *ivult smajl*.
Om spelarna tjorvar om tunga rustningar på magiker så kan man likna det vid... hm... en advokat som knallar runt i skottsäker väst, kevlar(jag vet att det egentligen inte är kevlar men kallas för det)byxor och hjälm.
Själv brukar jag utrusta mina magiker med päls eller läderjackor.
Dessutom kanske inte en magiker riktigt oroar sig för att bli överfallen, jag menar... det finns ju inte så mycket magiker i Mundana, och de få som finns måste ju få lite självförtroende eftersom att de är så duktiga och mäktiga. Därför tillförlitar de sig troligtvis på sin magi istället för primitiva saker som rustningar och vapen.
... fast det finns ju krigarmagiker... *suck* det måste vara ett krävande yrke, stridsfärdigheter och magifärdigheter. Tala om att vara klåpare på många konster...
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!