Rickard
Urverk speldesign
Är det någon som hittat på egna saker till magiker? Som... jag vet inte.. Egna magiskolor, utökat "familariisarna", egna regler för alkemi, med mera? Jag skulle vilja ta del av dem..
Min egen lista på saker jag gjort
# Diverse tilläggsregler och förklaringar (frammaning med en hand, frammaning under förflyttning, magidueller, rörelser och röstvolym, dölja magi (från Känna Magi), avbryta egna besvärjelser) om magi.
# Nya besvärjelseköpregler för att få bättre magiker och användning för bättre besvärjelser.
# Indelat magiskolor i olika "vägar". Har man en magiskola i Död så kan man aldrig hantera en magiskola från vägen Liv.
# Olika frammaningssätt för magiker från olika magiskolor.
# Utmattning av förlorad PSY.
# Svårare att lägga in magi i ett redan magiskt föremål.
# Magikerstavar och förmågor.
# Utökat Vilda magier.
# Omgjord snedtändningstabell.
Lista på saker som ska göras
# Magi via symboler/tatueringar (animism via symolism, typ). Något som ska ingå i min alvmodul.
# Dansmagi. Något som ska ingå i min alvmodul.
# Magiska pergament. Hur funkar de? Läser man bara rakt av eller står det som om man ska utföra "danssteg" också? Är pergamenten magiska, texten eller blir det magi av utförandet? Funkar det att skriva på vanligt sätt med vanligt mål?
# Alkemi och hur det fungerar med brygder.
# Magiskolan shamanism. Huvuddelen är klar.
# Spiritus familarii. Fler djur och fler förmågor, eller i alla förmågor som man får välja till sin djurras..
# Magiker blir galna av magikunskap.
# Hur magin förändras med tiden.
# Utökat om självmord med magi.
# Vad som ingår i färdigheten Magiskola (magikunskap, magikanalisering, pergamentskrivning, med mera).
Är det någon som kan hänvisa till en hemsida som har någon av punkterna jag tänker göra.. Jag vet till exempel att Runde Rolf har gjort shamanism till DoD6.. Jag tänkte använda mig av samma information..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har i planerna att släppa ett fristående magikapitel
Min egen lista på saker jag gjort
# Diverse tilläggsregler och förklaringar (frammaning med en hand, frammaning under förflyttning, magidueller, rörelser och röstvolym, dölja magi (från Känna Magi), avbryta egna besvärjelser) om magi.
# Nya besvärjelseköpregler för att få bättre magiker och användning för bättre besvärjelser.
# Indelat magiskolor i olika "vägar". Har man en magiskola i Död så kan man aldrig hantera en magiskola från vägen Liv.
# Olika frammaningssätt för magiker från olika magiskolor.
# Utmattning av förlorad PSY.
# Svårare att lägga in magi i ett redan magiskt föremål.
# Magikerstavar och förmågor.
# Utökat Vilda magier.
# Omgjord snedtändningstabell.
Lista på saker som ska göras
# Magi via symboler/tatueringar (animism via symolism, typ). Något som ska ingå i min alvmodul.
# Dansmagi. Något som ska ingå i min alvmodul.
# Magiska pergament. Hur funkar de? Läser man bara rakt av eller står det som om man ska utföra "danssteg" också? Är pergamenten magiska, texten eller blir det magi av utförandet? Funkar det att skriva på vanligt sätt med vanligt mål?
# Alkemi och hur det fungerar med brygder.
# Magiskolan shamanism. Huvuddelen är klar.
# Spiritus familarii. Fler djur och fler förmågor, eller i alla förmågor som man får välja till sin djurras..
# Magiker blir galna av magikunskap.
# Hur magin förändras med tiden.
# Utökat om självmord med magi.
# Vad som ingår i färdigheten Magiskola (magikunskap, magikanalisering, pergamentskrivning, med mera).
Är det någon som kan hänvisa till en hemsida som har någon av punkterna jag tänker göra.. Jag vet till exempel att Runde Rolf har gjort shamanism till DoD6.. Jag tänkte använda mig av samma information..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har i planerna att släppa ett fristående magikapitel