Nekromanti Magisk effekt: Eld. Firewall. & Annat.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Skulle ni säga att det är OK att kombinera 'rörelse' med lika hög magnitud som 'eld' i en besvärjelse för att omforma en eldsfär till en vägg?
Dvs som Diodactuc Pyrotropiska Sfäroid, fast man omformar den till en vägg.

Och... Neogames, finns snus i Eon?

Jag undrar också vad det tar för skada om man hoppar på någon, ganska effektivt om man är trukh eller troll och väger mycket...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Krille

Super Moderator
"Skulle ni säga att det är OK att kombinera 'rörelse' med lika hög magnitud som 'eld' i en besvärjelse för att omforma en eldsfär till en vägg?"

Jag skulle rekommendera en annan effekt - rörelse ger bara objektet rörelse, inte annorlunda form. Men i princip fungerar det.

"Och... Neogames, finns snus i Eon?"

Du menar, hacka sönder tobak, fukta det och trycka upp det under läppen? Guuuud vad äckligt! /images/icons/wink.gif

"Jag undrar också vad det tar för skada om man hoppar på någon, ganska effektivt om man är trukh eller troll och väger mycket..."

Hitta på något. Det funkar säkert.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

WolmerX

Warrior
Jag undrar också vad det tar för skada om man hoppar på någon, ganska effektivt om man är trukh eller troll och väger mycket...
Vad sägs om fallskada + Grundskada(Kross)

/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"

Logos

Veteran
"Skulle ni säga att det är OK att kombinera 'rörelse' med lika hög magnitud som 'eld' i en besvärjelse för att omforma en eldsfär till en vägg?"
"Jag skulle rekommendera en annan effekt - rörelse ger bara objektet rörelse, inte annorlunda form. Men i princip fungerar det."

Om du kombinerar 'Skrift' med 'Eld' borde du får en vägg av eldbokstäver eftersom man kan lägga skriften fritt svävande i luften. Det står inte uttryckligt i regelboken att det fungerar men jag tycker att det följer samma logik som övriga kombinationer.

Står det inte också att om man vidrör skriften försinner den?

(Orkar inte kolla i M&M, tror som vanligt att jag har rätt/images/icons/wink.gif)

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Logos

Veteran
Faktiskt inte

Nej, det gör det faktiskt inte. Vore jobbigt annars.
Det skulle vara häftigt att kombinera 'Eld' med 'Skugga'.
Svårt att fly från sin egen skugga! Och tänk vad mycket han skulle tända eld på medans han försökte.

Ashariska bönder...

Hur ska de klara sig? Om dessa bönder inte kan sitta med sin tuggttobak och blänga på "utbölingarna" så har de ju inget att leka med!

Låt bönnerna behålla sitt snus!

"I begynnelsen skapade människan Gud"