Nekromanti Magisk teori

Agahnim

Veteran
Vet inte om det här varit uppe förut, men borde inte effekterna Temporalisera, provisoriera och permanenta vara Nomo- eller Kronotropiska. Det kanske låter knäppt men, ärligt talat, borde inte kaos snarare förkorta varaktigheten än förlänga den.

G

Guest

Guest
Vet inte om det här varit uppe förut, men borde inte effekterna Temporalisera, provisoriera och permanenta vara Nomo- eller Kronotropiska. Det kanske låter knäppt men, ärligt talat, borde inte kaos snarare förkorta varaktigheten än förlänga den.
Kaos i den språkliga meningen borde förkorta varaktigheten, men det verkar snarare som att ataxatropi är inspirerat av verklighetens entropi, medans det språkliga kaos innebär något som sker innebär entropi att saker inte är plaserat utan innbördes ordning och detta kan hålla väldigt bra jämfört med ordning, kolla bara på ditt rum, städa det inte på ett år så kan jag säga att det är ostädat längre än det är städat bara för att ta ett exempel.

/Zorbeltuss som vet att exemplet håller.

Avslagen_Cola

Warrior
Ataxatropi står för förändring, så därför används den aspekten för att förändra andra effekter. Stasis är motsatsen till förändring och kan således inte förändra effekter.

Archelon

Veteran

Jag har ett förslag om att alla de tre primalaspekterna (Nomo-, ataxa-, och kronotropi) går att använda för de tre tidsförändrande meteffekterna.
Rent spelmässigt gör det sig bra och jag tycker alla tre kraftkällorna har lika stor anledning till att vara batteriet till effekterna.
Kronotropi, säger väll sig själv, tid?
Ataxatropi, förändring
Nomotropi, Vad är provisorisk förutom temporär i stasis?

Som sagt spelmässigt är det skönt då det inte bli en massa transformerande över till ataxatropi hela tiden utan man kan använda sig utav de andra 2 med. Det står ju nånstans att nomo och atxa ska vara magikernas högra och vänstra hand... ser inte så många bruka nomotropi dock.

//Archelon, (Känns som jag inte riktigt får med det jag har i huvudet men om nån inte förstår ska jag försöka förklara bättre...)

Avslagen_Cola

Warrior
Detta låter som en god idé, kanske att alla inte fungerar exakt likadant men i slutändan blir resultatet samma.
Har själv funderat på om inte en effekt borde finnas till flera aspekter, t.ex. kan Kärlek (-Ob1T6 Amor) finnas till Termotropi, Psykotropi och Biotropi.

Regmolar

Swashbuckler
Har själv funderat på om inte en effekt borde finnas till flera aspekter, t.ex. kan Kärlek (-Ob1T6 Amor) finnas till Termotropi, Psykotropi och Biotropi.
Det här är förmodligen resultatet av ett försök att hålla nere på antalet effekter (och kanske även resterna av ett fruktansvärt misslyckat försök att balansera magin). Det finns listor på hundratals nya effekter, men det blir fruktansvärt många att hålla reda på, och just karaktärsdragsmodifikationerna baseras inte alls på verklig fysik el. dyl. utan på helt andra saker, se t.ex. relationen kryotropi-känslokall, det är bara semantik.

Det blir lite som debatten om materiaförändring; kan man basera sina resonemang på fakta som gäller för den verkliga världen när Eons naturlagar innefattar magi?

Kan inte M&MII (eller motsvarande trilogi) komma ut snart? :gremtongue: