Nekromanti Magisk tjuv lätt som en plätt?

Helmgast
Re: Neogames kolla hit!

Det tar ett antal års utbildning för att bli ataxatropiker. Att sedan bli inbrottstjuv förefaller lite orimligt. Dessutom - det innebär en viss risk att alstra filament å sånt i onödan; det borde vara, även om det inte är det rent geletekniskt, svårare att alstra under stress och nervositet (vilket borde uppstå i rädslan för att bli upptäckt).

Han lär ju bli efterlyst om ädelstenarna är av stort värde. Det är dock inte troligt att man skyltar med juveler, om man nu skyltar alls i Mundana.

Chakka Khan

Veteran
Re: Neogames kolla hit![ANT]

Bara en kort fråga (eftersom jag inte äger någon magimodul eller kan mycket om det) Blir det inte lättare att teleportera ett föremål som är mindre?

Ost

Warrior
Bang?

Skulle man inte kunna argumentera för att teleportering förorsakar en chockvåg i luften, d v s en ljudbang? Detta skulle göra det tämligen svårt att smyga med att teleportera ens en penningpung, för även om smällen kanske inte är öronbedövande borde det väcka en hel del "vad-fan-var-det"-reaktioner.

Jag vill minnas att vi körde efter denna princip i mitt tidigare Eon-spelande. Om det inte uttryckligen stod i de gamla reglerna, så var det väl en husregel just för att balansera kaosmagikerna. En sympatisk sådan, får jag lov att säga.

Reax

Veteran
Re: Neogames kolla hit![ANT]

Utrustnignen på den teleporterade får inte överstiga personens Bärförmåga. Om personen är överbelstad ökar denna överbelastning effektens svårighet
(från effektsbeskrivningen av "teleportera")

Även om jag vidhåller att effekten inte kan användas för att transportera endast förmål (de måste bäras av någonI)