Nekromanti Magiska elexir

Baron Marak

Swordsman
Hur många laddningar blir det egentligen i ett magiskt elexir? Har inte lyckats hitta det trots alla timmar spenderade på Mystik & Magi. Många timmar. Enligt vissa lite för mycket. Bra modul förresten.
Är jag blind eller? Hursomhelst så vill jag gärna veta.
Tack på förhand!

Martin Eriksson

Veteran
Ett magiskt elexir kan "laddas" som du säger det med en magnitud besvärjelser för varje magnitud som det magiska elexiret är på. Svårigheten på den alkemiska processen "bereda elexir" blir lika hög som det magiska elexirets magnitud och således lika hög som den besvärjelsens magnitud som du vill lägga in.

Ex. För att få in "Bzaors (?) kvicka återhämtelse [4]" så måste du bereda ett elexir på fyra magnituder, alltså blir svårigheten mot alkemi Ob4T6. Under processen måste du även, tror jag, väva besvärjelsen.

Längesen jag läste M & M...om du inte förstår dig på såna här saker ens så har du nog inte studerat modulen tillräckligt...allt står beskrivet bland de alkemiska processerna. Eller så är du bara blind...

Baron Marak

Swordsman
Kanske inte var nog tydlig...

Har en förmåga att göra mig själv svårförstådd...
Det jag menade var hur många doser elexiren räcker till. Alltså hur många klunkar med verkan eller liknande. Att man måste ladda med besvärjelser vet jag. /images/icons/cool.gif

Martin Eriksson

Veteran
Ett elexir - en besvärjelse

Ett elexir räcker till en besvärjelse. En besverjelse per flaska...

Inga halvdruckna elexir alltså....om man inte vill cepa till reglerna...men reglerna säger inget om halvurdruckna elexir.

Baron Marak

Swordsman
Re: Ett elexir - en besvärjelse

Jag hittade det!
Tydligen så har jag inte spenderat nog timmar på boken. Det ger mig en anledning att läsa den igen. /images/icons/smile.gif
Sen så får jag ta och skaffa mig glasögon. Kanske farsans glasögon? Stora och gör att valig text ser ut som rubrik.
De tar vi! Sa gûrden.