Jag undrar om folk brukar använda förbannade föremål när de spelar eller om de helt skippat sådant, vet att min spelgrupp knappt använde förbannade föremål alls när jag började lira med dem, nu spelleder jag dock själv och kan inte låta bli att slänga in dem i mina äventyr. Tycker dock de i DMG e ganska tråkiga. Nej ska man ha förbannelser ska de vara roliga eller mer subtila. De ska inte vara -1 i träffa eller dylikt, iallafall inte endast. I min nuvarande kampanj har jag gett mina spelare en Plate Mail + 1 den är mycket fin och han vill absolut inte använda någon annan men om någon någonsin råkar repa den måste han klara en will save dc 15 eller gå bärserk tills han han avlivar personen ellr 1d8 rundor passerat tills han lugnar sig. Hitills har ingen repat den, fast det är mest för jag glömde bort att han hade den. Han är för övrigt paladin(med alladeles för mycket i will save ), vore ju skoj om någon stackars oskyldig råkade repa den eller så....
Brukar någon annan också använda roliga förbannelser på sina spelare Det är alltid roligt att höra saker man kanske inte tänkt på.
Brukar någon annan också använda roliga förbannelser på sina spelare Det är alltid roligt att höra saker man kanske inte tänkt på.