Det verkar som att extremt få av de föremål som beskrivs i Dungeon Master´s Guide har några nackdelar och att det är svårt att lägga ni sådana själv. Jag gjorde ett par skor som man springer extra snabbt omnman har dem på sig men får en subdual damage varje runda.
I Drakar och Demoner Expert var det så simpel så att man kunde hoppa över en speciell besvärjelse så förlorade användaren av föremålet psyke och får man noll i psyke så dör man.
Jag vill ha idéer för att göra magiska föremål intressantare och så att spelarna blir försiktigare när de handskas med dem.
Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
I Drakar och Demoner Expert var det så simpel så att man kunde hoppa över en speciell besvärjelse så förlorade användaren av föremålet psyke och får man noll i psyke så dör man.
Jag vill ha idéer för att göra magiska föremål intressantare och så att spelarna blir försiktigare när de handskas med dem.
Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.