Nekromanti Magiska grejer

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
1:Vi har en spelare som har bestämt sig för att han vill skapa ett svärd med osynlighet på klingan med "rang 5" sen vill han även lägga in ljus i svärdet som han kan aktivera om han vill skrämma någon typ lite laser svärd vill han ha fast bara med ljus altså skulle det funka jag tycker att det borde gå fast antagligen rätt svårt.

2: Pilar som är oförstörbara med 3gradens "skärpa" och 2t6 i döds "DÖDA" låter lite för bra enligt mig

3:En sköld med oförstörbar då borde den ju typ kunna tåla allt den lär ju aldrig gå sönder sen ville han ha 5gradens kyla eller va han svamla om för att tåla drakeld

dessa saker har han planerat och jag funderar på vilka som ni tycker att är möjliga han är verkligen sugen på svärdet och det tror jag han ska få skapa också
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
alltså en kall sak borde ju spricka om det utsätts för värme.
Svärdet borde väl fungera antar jag. kanske om han lyckas fixa en "köldstråle eller nå´t" betänk bara att drakar är listiga som tusan och verkligen inte låter en sköld stoppa deras framfart, vad händer om en drake sprutar en köldkon??
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
hehe det där med köld är nog något som han inte tänker använda utan bara vill ha. för han ska nog inte gå och försöka spöa en drake :gremlaugh:
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
hm, nåväl, tänk efter innan du ger RP:s mäktiga föremål. De kan hitta på sätt att använda dessa som du inte ens tänkt på.
Så om du vill ge dem dessa förmål ändå så kan du se till att de har ett visst antal laddningar eller något. Så att effekten avtar efter ett tag.
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
dooooooh
kom på en sak om han skapar det där sen kommer han på att han inte behöver "slå på ljuset för att använda det hur mycket svårare borde det då vara att blocka,undvik,parera det... hmmmmm 1T6 eller har någon gjort nån regler för det nån borde ju ha kommit på samma ide
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
jo laddningar har vi snakka om och kan nog inte säga nej till allt hans gubbe har väl ståt över 4äventyr bara för att studera fram tillvägagångssätten. så han kan ju få sitt svärd iallfall och skölden för en sköld som är oförstörbar borde du kunna inhandla hos dom "vanliga magiker butikerna och labben :gremwink: "
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
jättesvårt..
Han har ett jätteövertag där, eller så kan han blända folk i mörka rum.
Leka paladin eller gudarnas gunstling.
Finns jättebra föremål som t.ex. en sköld som sades kunna göra sin bärare oövervinnelig, man slog ett psy slag för att se om man motstod besv. Den tog bort smärta tror jag men man trodde man var oövervinnelig så folk har skrikande anfallit städer med den ensamma. Man blir alltså galen av den.
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
hehe låter som något man kanske ska använda som en liten bieffekt för att leka med dom magiska strömmarna
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
1:Vi har en spelare som har bestämt sig för att han vill skapa ett svärd med osynlighet på klingan med "rang 5" sen vill han även lägga in ljus i svärdet som han kan aktivera om han vill skrämma någon typ lite laser svärd vill han ha fast bara med ljus altså skulle det funka jag tycker att det borde gå fast antagligen rätt svårt

varför sätter han inte bara eld[5] på klingan i stället det ser nog så faligt tycker ja =)

men tämk på att det skulle bli

aktivator 1+ (beroende på hur många aktiveringsvikor du vill ha)

generator 6

transformator 6

projektor 5

detta innebär att han får 16 slag på ingredienstabellen i M&M

obs tänk på att om du har rang 6 på en sak så måste han ha 6 ggr så mycket av alla 6 ingredienser i den så det är inte billigt precis =)


2: Pilar som är oförstörbara med 3gradens "skärpa" och 2t6 i döds "DÖDA" låter lite för bra enligt mig

tänk på att han måste göra en pil åt gången och att dom antagligen bara kan anvävda dom en gång =)
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
1: ne håller med men det är möjligt :gremlaugh: så får han kämpa för lite pengar inann han börjar magia ¤äventyr¤

2: använda bara en gång nja han vilje göra dom oförstörbara så att han kan hämta pilarna efteråt fast dom får han då inte =)
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
2: använda bara en gång nja han vilje göra dom oförstörbara så att han kan hämta pilarna efteråt fast dom får han då inte =)

ja men säg till honom att det bara går att lägga engångs förtrollningar på pilar =)

om han börgar protestera att det inte står nånting om det i reglerna så kan du juh altid säga att du la till det i rerglerna =)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"ja men säg till honom att det bara går att lägga engångs förtrollningar på pilar"

Ännu roligare: han skjuter bort sina oförstörbara pilar. Tänk dig själv frustrationen med att ha slängt bort massor med pengar på en oförstörbar pil, och så skjuter han bort den... :gremwink:
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Alla de här sakerna är möjliga att göra, så det enda som jag som SL skulle kräva är en motivation varför RPn har sakerna, samt en förklaring om var pengarna kom ifrån. Alla de här sakerna är djävulskt dyra...
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
jo fast man kan ju skapa ett uppdrag eller en kanske en hel kampanj hur han lyckas skaffa fram sakerna
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
nej ursäkta det va fel... han har redan sin gubbe och han har väl en del pengar men inte alls tillräkcligt. och han har ståt över några äventyr för att kunna ha tid att studera en stund så han vet hur han ska till väga fast vet itne om pilarna ska få skapas i så fall så får han nog kämpa för att hitta nån indegrens som typ ett drakfjäll :gremwink: så får man se hur han löser det
 
Top