<p align="Justify">Ooohh, har några sådana liggande. De flesta är skapade bara för att... tja... vara über och för nöjets skull (eller som Naug hade uttryckt det: "Aktiv studieflykt"), och jag har aldrig riktigt haft någon tanke på att använda vissa av dem. Men bara för din skull rotade jag igenom alla 88 Eon-mappar som jag har och här är (det kraftigt censurerade) resultatet (ja, jag
vet att de suger
, och eftersom att jag vet att min namnfantasi är ännu sämre får du stå för det själv
):
Ett magiskt slagsvärd
(har skrivit en historia till det här men den var så pinsamt dålig att jag utelämnar den , endast regeltekniska funktioner med andra ord...)
Varje gång svärdet åsamkar en reducerad skadeverkan på minst ett, så får offret omedelbart ytterligare Ob1T6 trauma och smärta per extraskada.
Som om inte detta vore nog så läker även svärdet samma mängd trauma, smärta och blödningstakt som åsamkades offret, och läkningen sker omedelbart (alltså utan en rundas fördröjning som på ”vanliga” artefakter). Den kan dessutom hela utan att det måste gå en ”läkeperiod” – den kan alltså exempelvis hela trauma flera gånger om med bara sekunders mellanrum.
Nackdelen med svärdet är att alla slag för aggression blir fem nivåer enklare (-Ob5T6), samtidigt som alla slag för heder, lojalitet, amor och generositet blir fem nivåer svårare (+Ob5T6). Med andra ord blir man kall, egoistisk och beter sig allmänt som ett svin. Allt för sin egen vinnings skull helt utan respekt och åtanke för konsekvenserna för omgivningen. Anledningen till att man blir mer aggressiv är att svärdet ska få smaka mer blod, död och förintelse. En lite mer långdragen anledning till de andra karaktärsdragsförändringarna är man inte ska ”dra sig” för att göra något som man egentligen inte skulle ha gjort.
Man kommer efter ett tag att vänja sig vid detta beteende, och eftersom att man numera inte bryr sig om allt dåligt som händer i världen är det mycket troligt att man blir "beroende" av svärdet och känner sig sorglig utan det.
Det är självfallet inte så att svärdet egentligen lever, utan som vanligt i all standardfjantasy så finns det en demon i det (oj, vad orginellt
) som på ett mycket negativt sätt påverkar bärarens kropp till att göra det han vill. I detta fall vill han bara ställa till med allmän förödelse.
Ytterligare ett magiskt über-svärd
(något mer über den förra, om du har spelare vars rollpersoner verkligen behöver tuggmotstånd, komplett med löjlig historia som ni skonas från)
Ett magiskt storsvärd som räknas som oförstörbart och höghärdat utan nackdelar. Hjaltet och parerstången är blanksvarta och klingan är ljusgrå. Svärdet omges av en lätt grön dimma som tycks följa den var den drar fram.
Alla träd och all vegetation inom en radie av hundra meter runt svärdet förmultnar eller ruttnar bort, och blir i svärdets närvaro magidött för biotropi (och högmagiskt för nekrotropi). Löv faller till marken och svartnar och gräs blir gult. Man kommer inte att kunna odla något i jorden på generationer eftersom att den numera är giftig. Alla individer som befinner sig inom en radie av 30 meter kommer att ackumulera Ob1T6 långtidsutmattning per minut (per runda vid hög fysisk aktivitet) på grund av att luften blir tät och svår att andas.
Svärdet är magiskt förstärkt vilket innebär att hugg- och stickskadan ökar med Ob8T6. Så fort den tar sig igenom huden på ett träffområde så kommer det området att få 3T6 infektioner.
När man svingar svärdet tycks det nästan styra sig själv, och alla handlingar som utföres med det (defensiva som offensiva) blir en nivå lättare (-Ob1T6). Som om inte det vore nog så ökas dessutom användarens styrka, tålighet, rörlighet och vilja med 20 (vilket även medför att saker som chockslag och skada måste räknas om... gl hf
) och skadekolumnerna sätts temporärt till 10. Det är inte nödvändigt att slå dödsslag så länge man håller i svärdet, chockslag fungerar dock som vanligt.
För varje poäng skada som åsamkas någon helar svärdbäraren ett poäng av vardera trauma och smärta (skada 12 helar alltså 12 trauma och 12 smärta, oavsett om offret fick 500 trauma och 1'000 smärta, även här oberoende av läkeperioder). Ingen blödning, blodförlust eller utmattning kommer att ackumuleras så länge man håller i svärdet.
Varje dödad individ eller organism kommer i dödsögonblicket att återuppväckas som vandöd zombie* i svärdbärarens tjänst.
Nackdelen är att man blir komplett galen, eftersom att det bor en demon** i svärdet som kommer att ta över användarens kropp så länge vederbörande håller i vapnet, vilket han avser göra rätt så länge – närmare bestämt för alltid. Så fort svärdet avlägsnas från hans händer kommer allting att återställas till normalt tillstånd, förutom förruttnelsen och förödelsen som har åsamkats omgivningen. Den som höll i svärdet kommer inte ha något minne av någonting efter att han tog det i sin hand.
Zombie*
[stats]
En magiskt förstärkt typ av den helt vanliga zombien
(höhö, jag har inte läst V&N - med andra ord: insert hjärndöd zombie here)…
Zombierna har en magisk rustning som ger 10 i skyddsvärde mot hugg, kross och stick över hela kroppen. Visuellt ser det ut som ett halvtransparent fullplåtspansar av skir kristall.
Alla som dödas av en sådan zombie kommer i dödsögonblicket att resas som en likadan typ av vandöd, som i sin tur kan ”skapa” fler likadana vandöda på samma sätt.
Samtliga resta zombier kommer att få vila i frid så fort demonen förlorar kontrollen över svärdet.
Demonen**
Psy: 32
Agg: 18
Om någon är klåfingrig nog att vidröra svärdet så kommer demonen att försöka kasta ut dennes själ ur hans kropp. Det han egentligen gör är att binda det till svärdets hjalt och ta över kroppen, och så fort han släpper svärdet så kommer anden att hoppa tillbaka in i kroppen (och demonen tillbaka in i hjaltet).
Demonens enda mål är att förstöra och döda så mycket som möjligt. Om någon lyckas driva demonen ur svärdet så går alla dess krafter förlorade (men man måste förstås slakta demonen också, och han är ganska farlig så have fun).
Areaeffekt-eldpilar
Hela vanliga pilar med ett stasis som innehåller den magiska effekten 'eld' av magnitud 1-2 med 5 meters radie. Har för mig att någon har föreslagit detta nån gång, annars vet jag inte var jag fick det ifrån... Hur som helst väldigt effektiva och dyra.
En svart handske
... som gör bäraren Ob4T6 svårare att upptäcka (dvs 'osynlighet') och Ob2T6 svårare att höra. Tilldelas medlemmar av ett visst lönnmördargille som jag har skrivit lite om. *ojsan ojsan* där var ju dokumentet... kanske man skulle redigera det lite och posta det?
Ett par sandaler
Ahhrrr! I'm not attractive! Jag har tappat bort statsen för dem (de fanns inte i datorn med andra ord, och jag orkar inte söka dem
). Hur som helst så fungerar de så här: Man kan gå på vatten med dem. That's it, it doesn't get any spiffier. Om jag hittar statsen till dem (de är helt kompatibla med M&M!) så PMar jag dem till dig (om du vill ha dem?). *lovar*
Ett halsband som ser spiffy ut
... som gör att svårigheten för övertala, diplomati osv sjunker med Ob4T6 (tror att effekten heter 'makt').
En guldring (som man har på fingret, one size fits all )
Ringen gör så att man inte påverkas av okontrollerad dissipation, ringen suger helt enkelt åt sig allt när det går fel. Om man redan hade negativ qadosh sedan tidigare så behåller man den precis som vanligt. Enda undantaget är om man försöker "slita åt sig filament" (eller vad det nu heter, finns beskrivet i M&M) då allt omedelbart kommer att dissipera okontrollerat på ze ringbearer innan han har hunnit få en chans till att försöka väva dem till något.
En tunnhjälm
... som gör att man kan se i mörkret som om det vore dagsljus ute. När man har den på sig lyser det ur springorna i hjälmen, men när man tar av den ser det ut som en helt vanlig hjälm.
En oförstörbar riddarsköld
Det behöver faktiskt inte bli häftigare än så, eftersom att en sköld
endast har BRYT, och inget pansarvärde. Dvs
inget går någonsin igenom den, hur hårt man än slår. Däremot kan man ju bli tillbakaknuffad som vanligt...
Bara för att göra den lite mer spiffy (du ville ju ha übersaker) så kan du ju slänga in att effekten av all magi som användaren utsätts för (både positiv och negativ) minskar med Ob3T6. En blixt med Ob6T6 skada reduceras till Ob3T6, "helande handen" magnitud 2 har ingen effekt alls, och så vidare.
Det var väl allt... </p>
Hoppas du har någon nytta av det så att allt "jobb" inte har varit förgäves
.