Vad anser ni, är den för mäktig?
Mina spelare använder sig inte gärna av frammanade varelser just för att de inte varar länge nog (de använder dem aldrig i strid, utan använder dem helst för att utföra andra uppgifter).
Det beror naturligtvis på
Men jag tycker nog summonade monster är mäktiga nog som de är.
Elementarer blir ju ganska starka, och att som druid frammana d4+1 hippogriffer som en level 4 spell är inte alls dåligt.
Jag har mest spelat Druider och Clerics som frammanar, kanske är det så att Wizards sorcerers känner att de är svaga men jag har aldrig märkt av det i alla fall.
En av fördelarna med de frammanade monstren är ju att de tar upp skada som annars var ämnad för spelar karaktärerna, så även om monstret inte gör nått annat än att ta emot stryk så har det dock fyllt sin funktion.
Men som sagt, det är nog i strid de frammanade varelserna hinner uträtta nånting med sina 1runda per nivå, och ringen gör ju att det blir lite längre tid.
Det jag kan se som risk (inte alls säkert) är att man kan samla på sig en "arme" av monster som man sen kan slänga in som en Främlingslegions järnnäve, speciellt om det är en karaktär som har tillgång till spontana summon spells typ sorcerer eller druid, detta skulle kanske kunna göra att det blev för mäktigt men man skulle ju i så fall kunna begränsa användandet till 3 ggr per dag eller nått.
Men annars tycker jag det verkar vara ett kul föremål.
Lycka till
Bombu