Re: DE BÄSTA REGLERNA FRA ALLA SPEL
"OCh färdighets systemet är inte helt olikt Khelataars "
Öh... VA?
*Khelataar: Slå 2T10+värde, kom över ett tal. Talets värde beror på svårigheten.
*Eon: Slå XT6, kom under värdet. Antalet tärningar beror på svårigheten.
*Khelataar: Behållavärden och färdighetskostnad och GEV-värden och Caarevel och hennes bröstförsedda morbror för att hålla reda på hur man ökar färdigheter.
*Eon: Jag minns inte de exakta reglerna, men färdigheter hade inte olika kostnader eller något dylikt jox, även om slagens svårigheter varierar beroende på situationen.
*Khelataar: Värden kan börja på 1 och gör det; det finns inget sóm heter "grundchans".
*Eon: Värden har grundchanser.
Jag kunde fortsätta med detaljer, men annat än att det finns svårighetsgrader och grader av lyckande ser jag inga likheter; det senare finns in en hel kasse med andra spel som är mer lika Eon ibland och ibland tvärtom. Det skulle vara ungefär som att säga att, tja, Eon är baserat på Pendragon eftersom skada är baserat på STY direkt + vapenbonus istf grundskada + STY-bonus.
Jag ser inte likheterna, men är ärligt talat mer Khela-fan än Eon-fan, så vad har jag missat?
Förvirrad (inget ovanligt, don't you worry),
Nightowl
Grand Poobah of the Church of the Polyhedral Bastard