Nekromanti Magnus på frontsidan av EN World

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

För första gången i mitt liv har jag blivit publicerad på världens största fan site för D&D och d20: EN World!

Följande nyhet låg uppe ikväll, angående en presskonferens som WotC ska hålla:

I just got the invitation on my mail. After much digging among my pals who work for WotC (as freelance artists, not game designers), I've managed to get the following confirmed:

WotC is releasing a new license, to complement the d20 license. For a fee, any company which passes a quality review, will be able to put "Compatible with the D&D roleplaying game. Requires the Player's Handbook, published by Wizards of the Coast" on certain types of products: adventures, monster books and gaming aids that support D&D Minis.

No campaign worlds, no "core" rule expansions, no splat books.

This will also give each participant a certain amount of exposure in Dragon Online, and Dungeon Online, as well as on Gleemax.

Since the license will only appeal to a few publishers, this is an invitation only event, open to those that are considered to be both solvent enough, and interested enough, to sign up for a license.

Apart from Goodman Games, Paizo, Necromancer Games, Sword & Sorcery Studios, Privateer Press, Green Ronin, Mongoose and surprise participant Malhavoc Press have been confirmed as having been sent an invitation.

That the scoop!

/M
Jag kanske inte behöver säga att jag tyvärr ljög ihop hela inlägget, och blev förskräckt när det blev en nyhet av det hela! :gremtongue:

Samtidigt tycker jag att det är en alldeles perfekt illustration över hur mycket man ska lita på rykten på Internet. Jag blåljög, hade inga källor, och ändå trodde till och med chefen för hela EN World på det jag skrev. Så nästa gång ni läser en nyhet om D&D4e, tänk på att det kan vara jag som är igång igen!

Eller Dimfrost. :gremwink:

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag blev grinig

Varför?

För att det var en kul grej. Och för att många på EN World, och några på rollspel.nu, tar varje litet rykte som varandes helt 100% sant, och hatar WotC för det. Så jag tänke kolla hur lätt det var att få igång ett rykte. Och det var alldeles för lätt.

/M

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Jag blev grinig

Har du länken till tråden, eller är alltihopa borttaget nu?

Storuggla

Champion
Re: Länketilänk

Du avslöjade dig för snabbt, tycker jag. Folk gick ju på det! :gremsmile:
Dessutom har du din gamla hippieavatar där, så hur skulle de inte tro dig?

Storuggla, två nya rollspel i posten på en dag! wöö!