Nekromanti [Malta] Svenska rollspelare efterlyses

Zadrith

Hero
Jag och familjen kommer att provflytta till Malta i sommar och om det fungerar blir vi kvar. Jag ser egentligen fram mot alla aspekter av detta äventyr utom ett. Jag riskerar att förlora möjligheten att spela rollspel på svenska. Därför söker jag med ljus och lyckta efter andra svenska rollspelare på Malta. Så är du en sådan eller känner en sådan så vill jag gärna komma i kontakt med dig / hen.

Tobias.L.

Veteran
Hej Zadrith. Jag såg ditt meddelande av en slump när jag satt och googlade på allmänt nörderi och dylikt. Mitt namn är Tobias och jag och min fru (som också spelar en del) flyttade till Malta för en månad sedan. Jag har inte hunnit komma i kontakt med andra rollspelare, eller några andra svenskar överhuvudtaget om sanningen ska fram, men skriv gärna en rad tillbaka om du skulle vara intresserad av att försöka skapa en liten rollspelsgrupp här på Malta.

Zadrith

Hero
Kul!
Jag och min 18-årige som spelar en hel del och min fru har gjort det några gånger men mer för umgänget än för att hon är en entusiastisk rollspelare men båda gillar även brädspel. Vore jättekul om vi kunde få ihop en grupp. Vi flyttar ner i slutet av Juni och sedan tar det väl en stund och komma i ordning men därefter tycker jag absolut att vi ska försöka få till lite rollspelande.
Jag gillar att både spela och spelleda men får jag välja så spelleder jag. Just nu har jag ganska mycket fokus på Hjältarnas tid (som jag även är med och skriver till) men jag spelar även gärna Call of Cthulhu. Vad har du för favoriter?

Tobias.L.

Veteran
Åh, jag är allätare när det kommer till rollspel, men bland favoriterna finns: Drakar och Demoner (expert helst), Mutant (i alla möjliga editioner) och Call of Cthulhu. Har inte provat hjältarnas tid, men provar gärna. Hör av dig när ni landar så kan vi ju visa er runt lite, om ni så skulle vilja förstås.

Zadrith

Hero
Låter som om vi har ganska lika smak, Vi hör av oss och blir säkert gärna runtvisade. Tomas heter jag förresten om det inte framgått någonstans.