Nekromanti Man kan inte söka på åäö

Helmgast
När man ska söka på användare under infosektionen så funkar det inte när man skriver tecken på ärans och hjältarnas språk, detta trots att man kan använda dessa tecken i sitt användarnamn.

chrull

Stockholm Kartell
Mystiskt.

Men å andra sidan kan du söka efter en användares inlägg istället. På den vanliga sök-sidan funkar det nämligen utmärkt...

chrull

Gardener

Champion
Re: Mystiskt.

Jo, det stämmer, det går inte att söka efter specialtecken på Info-delen, det är en begränsning i det systemet. Lev med det är ungefär mitt enda svar för tillfället. Så länge jag är ensam kodare här kommer den biten att fortsätta ligga alldeles för långt ner på min todo-lista för att det ska bli åtgärdat.

Helmgast

Har ingen av de andra adminsen kunskapen eller statusen nog att fixa saker på sidan? Det vore ju bra för alla med en liten arbetsdelning.

Gardener

Champion

Tyvärr är det ingen annan i redaktionen som har kunskaper i att koda PHP, vilket är vad som krävs för att ordna detta. Kanske kan någon annan utomstående hjäpa till med det inom en inte alltför avlägsen framtid. Egentligen har jag hoppats på att det inte ska behöva vara nödvändigt då den senaste versionen eventuellt har stöd för "svenska" tecken, men det lär nog dröja innan jag har tid och ork att uppgradera. Så om det finns någon med hyfsade PHP-kunskaper får de gärna höra av sig, det finns mycket jag skulle vilja ha hjälp med.