Nekromanti Man måste börja någonstans

walium

Ganska töntig, faktiskt

Berätta mer om den coolaste dungeonen (yeay, svengelska!) som ni har skapat eller äventyrat i så att andra kan ta lärdom och inspireras av era exempel.

Rickard

Urverk speldesign
Dungeon demon of Doom [edit]

Jag har annars aldrig skapat några dungeons direkt. Det var en dungeon, fast i en borg (293 kb) en gång, men då ritade jag bara upp de viktigaste rummen (som spelarna ändå kom till förr eller senare) och sedan improviserade jag allting. Fast då ritade jag ingen karta, utan sade bara i vilket väderstreck som de gick och vad för sorts inredning det var (hade förplanerat sådant i förväg, beroende på väderstreck och våning).

Annars skapade jag ett grottsystem (235 kb) på en timme eller två för att testa mina EDoD-regler. Den har blivit använd två gånger. Ena gruppen gick in i sydvästra ingången och dog nästan direkt mot vättarna, medan de som gick in i den norra ingången hann besöka rum 1, 3, 5, 21, 4, 18, 17, 16 och 20. Den sista dog av mantikoran, medan den som teleporterades in i rum 4 smet ut och dog av demonen som dödar alla som drar ut ur grottan.

/Han som gillar smidigheten i EDoD-systemet, då han bara behövde skriva dit tre värden för varje monster

<font size="1">[edit #1] Funkar inte att bifoga filer och skolkontot är nere, så jag skiter i det här nu.
[edit #2] Lade till länken, för nu funkar skolkontot igen. Skrev dessutom ett helt nytt stycke.</font size>