Nekromanti Markörer till battlemap

Botulf

Hero
Jag avskyr minisar. Eller snarare så älskar jag dem men hatar att måla och priset för att skaffa tillräckligt med minisar för att täcka en monsterbok till D&D. Jag lägger redan tillräckligt med pengar på böcker. Men sedan kommer jag dock till problemet att jag behöver(läs som vill ha) passande minisar för att spela både D20 fantasy spel och även andra spel. Exempelvis DoD:Trudvang med stridskapacitet beroende på rörelseavstånd som är rätt klurigt att hålla reda på utan exakta positioner.

Jag tyckte det var skitbra när WotC slängde in markörerna i Essentials och skulle gärna köpa en hel packe av sådana markörer. Problemet är att jag spelar inte D&D4... än. Och priset för att köpa hela Essentials är knappast för mig ekonomiskt försvarbart bara för lite figurmarkörer och battlemaps.

Så går det att köpa snygga fyrfärgsmarkörer med fantasymotiv i samma stuk som Essentials? Jag vet att det lite här och var kan man hitta sådana att skriva ut av varierande kvalitet och sedan klipp och klistra själv. Men jag vill helst ha något i färdigt form i fyrfärg som i Essentials.

Underligt varför WotC inte släpper dom separat(har inte sett några ännu) så samma sätt som man kan köpa lösa golvplaner. Då just D&D4ed är så beroende av minisar och långt från alla som spelar det började med- eller spelar Essentials. Och det hade varit användbart för oss andra.

Hunk

Hero
Fiery Dragon har producerat en hel del counters till D&D, se nedan länk. Jag har själv ett av deras tidigaste set till 3E och det var helt OK, men Essentialsgrejerna är snyggare (men man fick mycket mer counters hos Fiery Dragon). Jag har dock inte sett något av deras nyare set i verkliga livet (och verkliga livet är inte något som sker på den världsvida väven utan något som sker när man håller i saker och träffar människor i verkligheten).

Arfert

Facit
Hunk said:
Fiery Dragon har producerat en hel del counters till D&D, se nedan länk. Jag har själv ett av deras tidigaste set till 3E och det var helt OK, men Essentialsgrejerna är snyggare (men man fick mycket mer counters hos Fiery Dragon). Jag har dock inte sett något av deras nyare set i verkliga livet (och verkliga livet är inte något som sker på den världsvida väven utan något som sker när man håller i saker och träffar människor i verkligheten).
Verkar ju schyssta. Vill ha.

Botulf

Hero
Tråkigt nog så såg jag på sidan 'Sorry, we do not ship overseas' ;(

Hunk

Hero
Det torde finnas hos andra amerikanska webshoppar. Jag kollade själv hos min brittiska leverantör, men det enda set de hade kvar i lager var 4E Heroic set 2.

Botulf

Hero
Jag får ta och leta runt på lite butiker och se om det finns i lager någonstans. Tack för tipset :gremsmile: