Nekromanti Mars d20

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Adamant = Gareth Michael Skarka

Adamant ägs och drivs av GMS, alltså Gareth Michael Skarka, en av rollspelsvärldens största bråkstakar, närapå lika ökänd som John Wick.

Han har ett rykte att skriva och ge ut briljanat produkter, och låg bland annat bakom Skull&Bones, en d20-modul om karibien och pirater.

Min magkänsla är att om han ger ut något så är det bra.

Lizard, som är en av författarna har en slags genistatus i d20-branschen. Kommer inte på rak arm ihåg varför, men hans rykte är grundmurat.

Så även om jag inte tål karlns online-personlighet, borgar hans namn och Adamants namn för kvalitet. I alla fall i text och regler. Grafiskt tycker jag att de är tråkiga.

/M

Storuggla

Champion
Re: Adamant = Gareth Michael Skarka

Han låg även bakom de gamla überspelen Hong Kong Action Theatre! (som Feng Shui, fast du spelar faktiskt en film!) och Swords of the Middle Kingdoms. Spel som ytterst få känner till, för de sålde inte alls. Det verkar vara temat för Skarka's prylar, de är tuffa men säljer inte för fem öre.

Storuggla, senap på bananen

Feliath

Swashbuckler
Lizard

Lizard, som är en av författarna har en slags genistatus i d20-branschen. Kommer inte på rak arm ihåg varför, men hans rykte är grundmurat.
Jag tror det beror på att han skrev Iron Lords of Jupiter. Alla gillar ILoJ.

/Feliath — har tyvärr inte numret efter, med mera goodies

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag tankade ner en kostnadsfri fåsidig förhandstitt. Det här en är John Carter-epigon. Säkert välgjord.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Vad är ILoJ?

Iron Lords of Jupiter, ett av minispelen som förekom i Polyhedron. Var väl inriktat på Edgar Rice Burroughs/John Carter-stuket det också. Har tyvärr inte läst det men de som nu gjort det kan väl kanske fylla på lite?

Nightowl

Champion
Ödlis

Lizard hänger på rpg.net. Man kan ju prata med honom där, han har skrivit en del om spelet i några inlägg som jag inte orkar googla efter (www.rpg.net har sin sökfunktion avstängd av för mig okända orsaker).

Jag tror han är samme Lizard som brukade hänga på GURPS-listan i slutet av 90-talet, där han gav ett liknande intryck som Troberg, fast man får bryta ut de politiska ståndpunkterna.

Erik

Dimfrost

Special Circumstances
Man skulle kunna ersätta förekomsterna av "d20" med "GURPS" i ditt inlägg och få det att stämma lika bra. Sunkiga regler men välgjorda böcker i många fall. :gremgrin:

(Fan! Jag har blivit Troberg! :gremshocked: :gremooo:)

/Dimfrost