Nekromanti MARS!

Storuggla

Champion
Jag vet att Adamant Entertainment tidigare haft ett Mars-rollspel ute. Nu har de släppt ett MARS-rollspel (jag vet, men de stavar det med stora bokstäver) med Savage Worlds som regelkärna. Det verkar intressantare helt plötsligt, men jag vet inte om produkten är något att ha. Har någon läst Adamants Mars-spel, vare sig den gamla eller nya utgåvan och kan berätta hur mycket setting kontra regelbös det är? Och om det är bra?

Storuggla, och om det har apor

terje

xenomorf mystiker
Jag har nyligen köpt sw-varianten och den ser bra ut (fast jag har bara hunnit med att bläddra lite i boken). Det är sword and planet av klassiskt snitt, ER Burroughs med inslag av Wells. Du får beskrivningar av mars olika folk och kulturer, teknologi, monster, två äventyr och diverse äventyrsidéer. Illustrationerna är ganska ok (även om det verkar som att den lägre gravitationen möjliggjort jättestora bröst). Och det har apor, ett helt kungarike faktiskt!

Storuggla

Champion
"(även om det verkar som att den lägre gravitationen möjliggjort jättestora bröst). Och det har apor, ett helt kungarike faktiskt!"

Vänta, apor och tuttar? Hur kan detta inte bli en storsäljare?

Storuggla, knäck!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Storuggla said:
Vänta, apor och tuttar? Hur kan detta inte bli en storsäljare?
För att det första avskräcker lika mycket som det andra lockar för de allra flesta? :gremsmile:

Arfert

Facit
...kollade runt på deras sajt, men är det inte snarare en kampanjbok till SW än ett eget, fristående spel? Eller hittade jag gammal info?

Storuggla

Champion
De sidor jag sett, för den faktiskt produkten, säger saker som "complete campaign setting".

Storuggla, mars är rött