Nekromanti MaskYassFödelsedagsForumÖlCon

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det har viskats ett tag om det, och nu kommer äntligen lite mer bestämd information om MaskYassFödelsedagsForumÖlCon. Grejen är ju då den att både Mask och jag fyller år i slutet av juni, närmare bestämt 21 juni och 25 juni och det tänkte vi fira genom att bjuda upp till forumöl till vår egen ära.
För att det inte ska bli alltför tätt inpå midsommarfirande (och vårat egna hemmafirande (ja, faktiskt, vi har familjer och sånt :gremgrin: )) så har vi valt att lägga det på lördagen den tredje juli (3/7 för er som bara kan läsa siffror), då jag inte kan komma ifrån förrän på lördagen.
Plats eller närmare tid är inte bestämt ännu, som om någon har några tips eller förslag på lämpliga ställen så mottages det tacksamt. Antar att Dante har en del förslag. :gremtongue:

Så nu hoppas vi att ni kan dyka upp tills dess och hjälpa oss att fira våra 18-årsdagar på ett riktigt forumvis.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tyvärr...

...Men du, vi kan ju ta en forumsöl i Linköping eller Norrköping framåt hösten sen. :gremsmile:

Olle Linge

Snigel
Yeah! [OT]

Jag menar vi är ändå ett par stycken. Rätt många faktiskt. Det gäller bara att hitta en dag då många kan. Men nu är jag lite väl långt ute i OT-träsket. Vi kan ta upp det här senare kanske.

Mask_UBBT

Hero
Det är Yassilus fel!

...Snorvalpen fyller ju år så sent att man missar första helgen efter min födelsedag... :gremsmile: :gremgrin:

[allmänt bnabbel]
Äh, men seriöst, det vore jättekul om så många som möjligt kunde komma. Ni kan se det här som forumsträffen för att gottgöra alla misstag. Skäms du över att du inte kunde komma på femårskalaset eller LadyCon? Är du rädd att du inte kommer leva upp till den bild du tror folk har av dig? Det här är din chans! Alla som dyker upp på MaskYass-etc-Con erhåller syndernas förlåtelse och blir en del av den varma, luddiga gemenskapen som bara vi forumiter kan ge! :gremsmile:
[/allmänt babbel]

/Mask

Insignia

Swashbuckler
Jag sysslar inte med sånt, men jag gör ett undantag för er skull om jag har pengar till tågbiljetten :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Öh... Ja... Förvirrad är mitt andra namn...

När jag skrev inlägget glömde jag ju skriva att staden där evenemanget skall äga rum är Stockholm. Det är vilket ölhak som ska invaderas som är frågan... Och vilken tid...

Foggmock

Myrmidon
1. Jag är lite nyfiken på huruvida Con-delen av arrangemangsnamnet kommer vara viktigt.

2. Jag kommer antagligen inte komma även om jag hade skoj sist. Det är ett satans hassle att ta sig till Stockholm, antingen tar det fem timmar eller så blir det schweindyrt, eller både och (Satans Järnvägar). Om någon kör bil från en ort som man kan ta sig till hyfsat billigt (med andra ord inget X2000) är jag däremot stenpå, så länge det inte krockar med distriktsträffen som vi planerar (vi ska sprejmåla SKuD med paintball nån gång under sommaren).

3. Min vind är sprängfylld med öl. Om du kommer hit och lockar med dig några forumitskåningar lovar jag att inte skvallra för farbror polisen. :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"1. Jag är lite nyfiken på huruvida Con-delen av arrangemangsnamnet kommer vara viktigt."

Inte alls, vad jag vet. Det var bara ett steg i projektet att få till ett så långt och omständigt namn som möjligt. :gremsmile:

"2. Jag kommer antagligen inte komma även om jag hade skoj sist."

Tråkigt att höra, men jag hade nog själv skyllt på samma saker (kanske inte SKuD-träffen men reskostnader).

"3. Min vind är sprängfylld med öl. Om du kommer hit "

Haha, vi får väl se om jag har någon tid. Ska ju vara flytthjälp och fylla år innan och jobba efter, men man kan ju hoppas. :gremsmile:

Mask_UBBT

Hero
"Det var bara ett steg i projektet att få till ett så långt och omständigt namn som möjligt."

Och "MaskYassFödelsedagsForumÖlCon" är ändå den kortare varianten. Den längre är MaskYassDubbel18-ÅrsdagsFödelsedagsForumsÖlCon. :gremgrin:

Gardener

Champion
En sammankomst är det ju redan, så nog är det väl con, men menar ni spelbiten så kan jag ta med två passande spel om jag har möjlighet att komma. Dels Fluxx Drinking Game samt Cosmic Coasters - spelet som består av ölunderlägg. =]

Ackerfors

Alas, your rapids!
"En sammankomst är det ju redan, så nog är det väl con, men menar ni spelbiten så kan jag ta med två passande spel om jag har möjlighet att komma. Dels Fluxx Drinking Game samt Cosmic Coasters - spelet som består av ölunderlägg. =]"

Ja, Fluxx Drinking Game måste du definitivt ha med dig så att det kan spelas på riktigt. Kändes lite lamt med Cola på Lincon då jag var den ende som drack god Cola (Light). :gremsmile:
Cosmic Coasters kan också vara kul att testa. :gremsmile:

Mask_UBBT

Hero
Låter skitbra!

Och jag har sånhär tärningar som lyser i mörkret och som man slör för att få reda på ett rum och... Öhm... Vi kanske håller dem hemliga tills någon verkar få till det, vid närmare eftertanke :gremwink: :gremgrin:

/Mask

Gardener

Champion
Martin och Olle ska gå in i garderoben och ... det finns inget i denna värld som kan få mig att avsluta den meningen. =P

Troberg

Sinister eater
Re: MassFörstörelseVapenForumÖlCon

Och jag har sånhär tärningar som lyser i mörkret och som man slör för att få reda på ett rum och... Öhm... Vi kanske håller dem hemliga tills någon verkar få till det, vid närmare eftertanke
Hmm, vi kanske skulle försöka samordna en forumsträff med ett forum som i huvudsak frekventeras av kvinnor? Tradition här i Borlänge har en halv hylla full med spel lämpliga för en sådan tillställning. I annat fall är det nog bäst att lämna de tärningarna hemma.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Det blir en glad överraskning, hö hö hö"

Det kan vara så att jag ska bli rädd nu, men jag vet inte riktigt... :gremwink:
Å andra sidan är det väl inte så stor skillnad på att vara i en garderob med dig än att vara en natt med chrull... :gremgrin:
Nåja, för att försöka ta tillbaka det till ämnet, visst kan jag vara i en garderob med dig bara du kommer. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Massivt OT och opåkallat, men den var för lätt...

Nåja, för att försöka ta tillbaka det till ämnet, visst kan jag vara i en garderob med dig bara du kommer.
Kommer?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Wirströms kanske? ...

Då Tre backar dessvärre har stängt för ombyggnad föreslår jag Wirströms i Gamla stan som alternativ.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag antar att du vet bäst...

...Och jag vet att var vi går spelar inte så stor roll bara det finns, relativt drickbar substans till förtäring, trevlig musik som inte låter som en testbild och gärna något utrymme för de som aldrig dansar nyktra. Har Mask några övriga önskemål eller funderingar går vi efter det... Jag antar att mina krav inte är alltför svåra att uppfylla. :gremwink:

Ajuste, om allt vill sig väl får det gärna vara "inte alltför långt" från Solna.