Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
De fördömdas kompani
Introduktion:
Vi anföll polackerna på morgonen när dimman låg tungt och det var då de kom. Vi hade slagit tillbaka ett lätt kroatiskt ryttaranfall när en hemsk tystnad la sig över fältet och det var då vi såg dem.
De kom gående genom dimman och vi såg inget baner så vi signalerade dem men de svarade inte. Löjtnant Macé red fram men det föll inte väl, han började vände när han kom nära och red tillbaka. När han kom fram till oss så skrek han hysteriskt att vi skulle öppna eld vilket vi då gjorde.
Något var uppenbart fel, vi såg ett par av dem falla men vi hörde inga skrik. De ställde sig i led och sköt tillbaka och vi tog måttliga förluster. Vi sköt igen med god effekt. Och så fortsatte det men de gav inte upp och tillslut bröt vi linje och flydde...
Hur de agerar:
Det fördömda kompaniet dyker upp på krigs-skådeplatser, gamla såväl som nya och verkar leta efter något. De slåss inte för någon utan anfaller hipp som happ och gör så i tystnad. De lämnar inte några lik från sitt kompani efter sig.
De verkar leta efter någonting dock, på platser de har varit på så hittar man grävda hål och rannsakade hus.
Meta-ide:
De fördömdas kompani är tänkta att föra in skräck i form av räddsla för det okända i kampanjen, dom agerar konstigt och onaturligt samt fungerar på andra sätt än vad våra naturlagar säger.
För att utnyttja de fördömda i spel så behöver de vara väldigt perifiera och deras agerande oförutsägbart. De skjuter mot spelarna långt innan dessa hinner se dem genom dimman, tar vad de nu letar efter och försvinner sedan... de första tre gångerna, därefter så blir det väldigt kallt när de kommer och fjättrar rollpersonerna på något sätt.
Invaga rollpersonerna i ett lugn och ändra därefter spelreglerna helt.
----------------
Första mörka mönstret... kanske lite knapphändigt med information? Jag har funderat på att ta med tre olika 'förklaringar' till dem, hur låter det?
Introduktion:
Vi anföll polackerna på morgonen när dimman låg tungt och det var då de kom. Vi hade slagit tillbaka ett lätt kroatiskt ryttaranfall när en hemsk tystnad la sig över fältet och det var då vi såg dem.
De kom gående genom dimman och vi såg inget baner så vi signalerade dem men de svarade inte. Löjtnant Macé red fram men det föll inte väl, han började vände när han kom nära och red tillbaka. När han kom fram till oss så skrek han hysteriskt att vi skulle öppna eld vilket vi då gjorde.
Något var uppenbart fel, vi såg ett par av dem falla men vi hörde inga skrik. De ställde sig i led och sköt tillbaka och vi tog måttliga förluster. Vi sköt igen med god effekt. Och så fortsatte det men de gav inte upp och tillslut bröt vi linje och flydde...
Hur de agerar:
Det fördömda kompaniet dyker upp på krigs-skådeplatser, gamla såväl som nya och verkar leta efter något. De slåss inte för någon utan anfaller hipp som happ och gör så i tystnad. De lämnar inte några lik från sitt kompani efter sig.
De verkar leta efter någonting dock, på platser de har varit på så hittar man grävda hål och rannsakade hus.
Meta-ide:
De fördömdas kompani är tänkta att föra in skräck i form av räddsla för det okända i kampanjen, dom agerar konstigt och onaturligt samt fungerar på andra sätt än vad våra naturlagar säger.
För att utnyttja de fördömda i spel så behöver de vara väldigt perifiera och deras agerande oförutsägbart. De skjuter mot spelarna långt innan dessa hinner se dem genom dimman, tar vad de nu letar efter och försvinner sedan... de första tre gångerna, därefter så blir det väldigt kallt när de kommer och fjättrar rollpersonerna på något sätt.
Invaga rollpersonerna i ett lugn och ändra därefter spelreglerna helt.
----------------
Första mörka mönstret... kanske lite knapphändigt med information? Jag har funderat på att ta med tre olika 'förklaringar' till dem, hur låter det?