Tackar, tackar, det värmer själenMåns said:Snygg logo, snyggt typsnitt, och inte minst passar de stämningen väldigt, väldigt bra.
Jo, det är därför som det alltid finns flera nycklar till alla scener så att spelarna alltid kan komma vidare, men att ha en nödutgång som du skriver kan vara smart, utifall spelarna verkligen kör fast. Tack så mycket Måns.Måns said:Generatorn, eller mysteriestrukturen som det kanske snarare handlar om, ser funkis ut. Har du fundrerat på olika former av nödlösningar? Alltså om RP inte kommer vidare till nästa nyckel, finns det någon lösning på det problemet, för det kommer garanterat att bli så ibland (vilket väl är varför Gumshoe-systemet skapades).
När jag skrev den här typen av scenarion brukade jag alltid slänga in en bunt "nödutgångar" i stil med "ett av monstrets offer överlevde och RP kan träffa honom vid X" eller "Kommissarie Fleurant är kulten på spåren och kan vid lämpligt tillfälle berätta det han vet för RP" o.s.v.
Jag kan inte påstå att jag har stenkoll på 1700-talstryck, men jag tycker definitivt att det förmedlar en känsla som passar spelet. Och det är ju nästan viktigare, tycker jag.Tony.M.Meijer said:Jag var lite osäker på om det inte såg för modernt ut trots allt (och jag lyckades inte få till ligaturerna på de mindre rubrikerna eller hängande listor, men det kommer), men du tycker det finns en 1700-tals vibe alltså?
Nice, jo, det är ju en tidsenlig font och så, jag försökte få till diagramet att se lite handgjort ut också. Det som fattas mig är lite mer ligaturer och hängande listor som sagtMåns said:Jag kan inte påstå att jag har stenkoll på 1700-talstryck, men jag tycker definitivt att det förmedlar en känsla som passar spelet. Och det är ju nästan viktigare, tycker jag.
Vad tycker du är nödtorftigt?Semester-Vincent said:Ser bra ut. Du har en generator som ser ut som att den kan fungera, även om den kanske är lite nödtorftig. Jag tror att det kan vara värt att nämna något om att ha fler ledtrådar än vad som krävs för varje nyckel.
Snabbt tips: På 1700-talet sattes nästan all text marginaljusterad. Dessutom hade ingen uppfunnit fetstil ännu.Tony.M.Meijer said:[…] 1700-tals vibe […]
Till att börja med så: tackar Dante, det är alltid en glädjande upplevelse att se dig skriva om typografi. Med det sagt så är det åtgärdat och åtgärdat och här är nyaste kopian (jag har uppdaterat den första länken också)Dante said:Snabbt tips: På 1700-talet sattes nästan all text marginaljusterad. Dessutom hade ingen uppfunnit fetstil ännu.
Utöver det har du fel inställning för citattecken (‘…’ ska vara ’…’) och på avstavningarna ser det ut som om du valt något annat avstavningslexikon än det svenska.