Nekromanti Matcha forumit med onlineserie

Rickard

Urverk speldesign
Det här är nog världens sämsta trådstart av mig, för jag läser inte onlineserier men när jag läste denna (gillade detaljrikedomen i teckningarna) så kom jag å tänka på Vavva. Vilka serier skulle ni vilja passa ihop med forumiter?

/Han som bara har läst två onlineserier (förutom Feuflux och Dnalors) och det är Modern Love och den där serien som baseras på Elfen Lied

Nightowl

Champion
Kevin and Kell får mig att tänka på Mekanurg. Det är väl det udda men fungerande äktenskapet...

Shortpacked får mig att tänka på Marco, mest för hans kommentarer om olika nördinköp.

Irregular Webcomic känns väldigt Krille, mest för skaparens förklarande utredningar av Saker och Ting här och var. Dessutom känns Lego väldigt Krilligt.

The Adventures of Dr McNinja får mig av någon anledning att tänka på Troberg. Jag föreställer mig alltid at McNinja pratar skånska.

Narbonic är en mysig serie vars mad science-tema får mig att tänka på hela Vrållådan; vi skulle alla enkelt kunna varit bifigurer i serien, vars värld förutsätter att vansinne och geni bokstavligen är samma sak. :gremgrin:

Ghastlys Ghastly Comic är Rising, eller kanske mig själv, på grund av snuskfaktorn. (Det finns en anledning att jag bara länkar till wikipediaartikeln.)

Achewood är en sorts amerikansk Quan'talis, fast det är inte en perfekt match-up... språket känns inte helt rätt. Men vi säger Kvante.

Erik

Feuflux

omjonasson.se
Jag försökte mig på det här en gång. Inga svar. :gremsmile:

Det enda som dykt upp sedan dess är att jag tycker att Insignia påminner om Amber i Shortpacked (eller tvärtom). Jag är kanske besatt av Insignia? :gremooo:

Serier överlag får min aldrig att tänka på verkliga personer, utan det är karaktärer i serierna som jag kan få nåt liknelse-ryck över.

Troberg

Sinister eater
The Adventures of Dr McNinja får mig av någon anledning att tänka på Troberg.
Du har avslöjat min hemliga identitet, nu måste jag döda dig.

Rising

Vila i frid
Det är kul att få vara en snuskig serie, och det var kul att få läsa den - ibland maskerade han sina poänger på sätt som jag helt ärligt inte förväntade mig alls, såsom när mannen med den osynliga penisen stod vid glory hole:et.

Men det stör mig som fan att inte jag fick vara Achewood. Jag är ju lika barnsligt entusiastisk som Philippe, lika självgod som Ray, lika anal som Pat (har du aldrig sett mig dissa Risifrutti?), lika skruvad (nåja) som Nice Pete och framförallt lika allting som Roastbeef. Jag menar; han har en T-shirt som säger "I'm the one who sucks" på ena sidan, och "plus, I've got depression" på den andra. Hur mer ynkligt, Risingskt självutplånande kan man bli?

Och begrepp som "pimp skitters"... Liksom, det är ju mig. Språket... barnsligheten... Allt är Rising.

Så; "boooh" till din lista.

Nightowl

Champion
Så; "boooh" till din lista.
hämnas då, din jävel! Ge mig en serie som inte passar mig, istället för att bara gnälla! :gremelak:

Men Achewood är så gjord av vinn och underbart att det måste ha en ubermenschen som mänsklig motsats. Kvante kvalificerar knappt, och han är ju den forumit som kommer närmast det gudomliga.

Erik