Nekromanti Materialhemsidan - statusrapport

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Till er som bryr er om releaseinformation om materialsidan som vi annonserade om för ett tag sedan...

Jag vill minnas att vi för ganska länge sedan skröt om att den mytomspunna materialsidan skulle komma upp på nätet. Det känns som att jag är delaktig till mycket besvikelse, men här kommer i alla fall en förklaring, och en lägesrapport, för den som är intresserad:

Lägesrapport: För tillfället, först och främst, så är hemsidan redan ute på internet. För att vara ärlig så kollar jag på den just nu, i denna stund. Problemen är dock följande: Vi har inte tillgång till servern som hemsidan ligger på, eller filerna som finns på/i hemsidan. Alltså ligger den ofrivilligt "på is", så att säga.
Nästa problem tillsammans med en förklaring, läs vidare:

Förklaring: Vi är två stycken som jobbar med sidan - jag och utOpiA. Jag är av den åsikten att det är materialet på hemsidan som är viktigast, trots att vi jobbat en del på layout. utOpiA är mer av åsikten att första intrycket är rätt viktigt, och en "slarvig" sida kan vi inte lägga upp på internet.

Med andra ord: Jag vill få upp sidan pronto, direkt, nu, eftersom att vi vill få in mer (kvalitets)material. Mer material betyder att den blir populärare, och en populärare hemsida skickar säkert folk in mer material till, i hopp om att få det publicerat på en seriös sida. (kvalitet före kvantitet, liksom) Dock skiter jag ganska hårt i layout.

utOpiA tycker precis som jag. Kvalitet före kvantitet. Däremot så vill han bearbeta hemsidan mer och göra lite ordentligare layout, rätta till grammatiska fel, stavfel, fixa fler bilder, och dylikt. Detta är i och för sig att tänka "kvalitativt" i högsta grad, jag menar, ingen vill väl släppa ut något halvfärdigt...?

Däremot så anser jag inte att det viktiga är layouten, och där går åsikterna isär. Och eftersom att vi är två som jobbar på hemsidan, så kan vi inte släppa den till allmänheten förrän båda är 100 % överens. Men, problem nummer 3), är att några av utOpiA's kamrater har kommit fram till hemsidan ser skitful ut! Därmed kan vi inte släppa den förrän skolan har börjat och vi har omarbetat den.

Framtiden: Så vad kommer hända då?

Ska jag vara ärlig?

[color:red]Framtiden ser inte så jävla ljus ut!!!</font color=red>

Layouten verkar aldrig bli "klar", vi har inte riktigt mycket tid att arbeta med den, och nu när vi börjar det tredje (och slitigaste) läsåret så kommer vi absolut inte ha en sekund över till hemsidan.

Dessutom finns Force Majeur såsom flickvänner, behov av sömn, stängda skolsalar, och dylikt som gör allt för att komma ivägen för vårt extremt viktiga arbete.

En sak hoppas jag dock intensivt på (håller tummarna så att det knakar i lederna)... HEMSIDAN [color:red]SKA</font color=red> UT FÖR ALLMÄNT UTBYTE AV KVALITATIVT MATERIAL TILL ROLLSPEL!!!
Nångång i alla fall.

Vill ni rollspel@europe.com, så går det förstås. Vi centrerar oss mest kring Eon, Neotech, D&D, AFMBE, och sådant som vi är bekanta med.
För att förtydliga det hela, så tar jag hand om allt som har med Eon, Neotech och AFMBE (och recenssioner) att göra, och utOpiA tar hand om nästan allt annat. Bland annat D&D, DoD, hemmagjorda rollspel...

Sist och främst så vill jag be om ursäkt till alla er som har velat ta del av det material som finns på hemsidan, men inte hittills kunnat det. Ja, det var ju ett tag sedan vi annonserade om sidan.
Sedan vill jag också be om ursäkt till alla som har skickat in material till sidan, men inte stolt kunnat ståta med det på grund av sen release.

Och till sist: Räkna inte med för mycket. Hur mycket jag än vill publicera materialsidan så är det inte säkert att den dagen kommer.
Summa summarum: Hemsidan är inte bortglömd och försvunnen, bara "på is".

Så nu vet ni alla exakt hur det ligger till i alla fall /images/icons/laugh.gif.

... klockan är 02.34... jag säger ett rungande 'God Morgon'!