Nekromanti Materialpriser?

Ceetan

Warrior
Mina inlägg om golems har föranlettmig att undra över materialprose samt priser på en del andra "daligvaror". hittde en gång en hemsida som hade det, hade tom pris på ett marsvin, vilket föranledde min kusins RP att starta en marsvinsfarm (en av mina mer egcetriska spelledningar)...tyvärr är denna nu förlorad i etern....är det nagon som vet om det har geets ut nåt material med denna info?

Johan K

Gammal & dryg
Har inte hört talas om nån sådant sida, tyvärr...
Men en tanke slog mig ang. priser, står det inte mycket om sådant i regelböckerna & sådant ?

Kaigon

Helmgast
Min prislista:
Metall sm/kg
Lirium 30000
Mithril 15000
Guld 2000
Silver 200
Koppar 20
Brons 20
Stål 20
Tenn 10
Bly 8
Råjärn 4

Dessa priser är tiodelade jämfört med de som står i boken, har du inte gjort det kan du betrakta priserna som i guld istället.

Ceetan

Warrior
Ok...känns väldigt höga tycker jag...men de funkar säkert för dig (brukar var så med husregler , lol) hmmm.....för fundera på det....dessutom...ett kg lirium HOS DIG e ju as hårt å det e nog värt pengarna.....fråga...har du ämndrat vikten på lirium? Lääste just om det och mig veterligen väget lika mycket som järn....

Kaigon

Helmgast
Lääste just om det och mig veterligen väget lika mycket som järn....
Åhå, nåväl till en början lät jag det ha samma egenskaper som mithril anses ha, fast man lade till ytterligare +1 på det mesta. Dock så ändrade jag det för ett halvår sedan eller så, så att det är mithril som är den "slagkraftiga" metallen, medan Lirium är den magiska metallen. För mig är den unika egenskapen med Lirium att det är s.k. Självmagiskt, d.v.s. metallen har ett eget PSY. Hur man vill tolka det är väl upp till var och en. Att lirium väger halvt är alltså en kvarlämna hos mig, vilket jag dock är nöjd med så jag har behållit det...