Nekromanti Matrialteknik och Grejer.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Uppenbarligen så har Matrialtekniken gjort framsteg i Neotechs värld. Först och främst för att det skulle vara lite konstigt om den bara stod still i 60 år, och dessutom så har det nämnts en hel del om nya matrial i t.ex. Offensiv.
Nu måste jag fråga, finns det något matrial som är starkare och mer stryktåligt än Crysteel, eller är det grädden på mosen av vad matrialtekniken har att erbjuda år 2059 ?

Om Crysteel verkligen är tuffast, så kommer jag att ha några synpunkter på cybernetiken "Förstärkt Kranium". Men det kan jag ta senare, när jag väl ha fått svar.

/Grottrollet Naug

Demiurg

Warrior
Det där med tuffa material beror ju på vad man skall ha det till. Ett material som är tufft är ju glas, som är svårt att repa med till och med det hårdaste stål. Men gör du ett svärd bör du nog använda det segare stålet, för oavsett hur hårt glaset är, så är det nog inte segt nog att hålla för de påfrestningar ett svärd får stå ut med. Eller ett svärd i diamant. Det skull eitne bara vara dyrt, det skulle nog gå sönder så fort du använde det.

Crysteel låter som om det är något som är kristallint, och kristallina saker kan vara jättehårda, men ju hårdare och stelare något är, destå lättare går saken av eller splittras den. Kanske är det ett material som är som riktigt segt stål men som också är genomskinligt, och det är därför det heter Crysteel?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Det där med tuffa material beror ju på vad man skall ha det till

Jag vill ha ett matrial med så högt [SKY]värde/cm som är mänskligt möjligt att få tag på den kommersiella marknaden i Neotech.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Nytt inlägg

Aha, på så vis. Det står ju i nån tabell i regelboken.
Precis!
Se mitt nya inlägg "Förstärkt Kranium -> Ballonghuvud" för en liten funderare.

/Grottrollet Naug