Nekromanti Matrix och MJ12

William_Besario

Warrior
är det nå'n här som hgar fått in riktig känsla Ala' Matrix i N2? hur gjorde ni?

och sedan , har nå'n testat att kröra typ konspirations spel?

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Re: Matrix och MJ12 [OT]

MJ12 är från Deus Ex, eller hur?
Det är ju faktiskt en väldigt bra värld att ta idéer från till N2. Har jag inte ens tänkt på.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

William_Besario

Warrior
MJ12

Njae , Deus Ex är baserat på konspirations teorin , där MJ12 liksom är underdivision till Majority 12, typ , MJ12 har ihop'et med en massa aliensar , läs någon av bökerna, typ Hemligheten om UFO eller så

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...

pellejones

Grisodlare
Re: MJ12

Nu är det så här att MJ12 står för Majestic 12. Jag har fått till lite sånt där konspirationstjafs när vi lirade en kampanj, fast då höll vi på i ca ett år totalt (neotech 1 dock). Kul var det dock. Men jag vet inte om man vill sabba Neo Games underbara värld i N2 med Matrix-världen. N2 världen är ju bra som den är.'

/Pelle

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Håller med dig. [NT]

Fullständigt.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Krille

Super Moderator
Re: MJ12

"Njae , Deus Ex är baserat på konspirations teorin , där MJ12 liksom är underdivision till Majority 12, typ , MJ12 har ihop'et med en massa aliensar , läs någon av bökerna, typ Hemligheten om UFO eller så"

Det finns en massa olika konspirationsteorier om MJ12. Följande är någon slags "median" mellan de olika.

MJ12 är förkortningen för ett organ som kallas Majority alternativt Majestic (den senare benämningen är vanligare), som består av tolv ledamöter. MJ12 kan också vara kodbenämningen på den tolfte ledamoten. MJ1 (bossen för Majestic/Majority) brukar i allmänhet pekas ut som chefen för CIA.

Majestic bildades sommaren 1947 för att tysta ner Roswell-incidenten och efterföljande UFO-incidenter och även genomföra direkt kontakt med utomjordingar. I vissa versioner har Project Bluebook (flygvapnets undersökning av UFOs) varit en rökridå för Majestic, i andra en konkurrerande verksamhet. Bluebook lades ner 1967. Majority, å andra sidan, skapas av president Eisenhower med ungefär samma syfte. Där är dock försvar gentemot utomjordingar något vanligare.

En hel del olika organisationer brukar kopplas till Majestic/Majority, bland annat FEMA (Federal Emergency Management Agency), CIA; FBI, DIA (Defense Intelligence Agency), NSA, CDC mfl. Samtliga organisationer går utanför USAs konstitution på ett eller annat sätt. Av den anledningen hittar man inte FBI, DEA mfl brottsbekämpande civila organisationer (i FBIs fall ingick den organisationen under Majestic/Majoritys paraply fram tills J Edgar Hoover försvann från FBI).

Utländskt samarbete nämns ofta, då i huvudsak med Sovjetunionen och GRU (KGB ingår aldrig, eftersom det är en politisk organisation, till skillnad från GRU som är militär).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

pellejones

Grisodlare
Re: Håller också med, Matrix suger! [nt]

Nu äre så här va att jag har inte sagt att Matrix suger... Matrix är bra som satan men jag tycker inte att Matrix-världen ska ha nått att göra med världen i N2!!!

så där det

/Pelle

Marty

Veteran
Jodå, konspirationer är skoj!

Jag har inlett den Resident Evil-inspirerade kampanj jag skrev om vid ett tidigare tillfälle, och har mängder med konspirationer uttänkta, och jag hoppas att vid kampanjens slut ska rollpersonerna ha kunnat lösa kanske hälften av dom. Än så länge har dom inte ens fattat att det förekommer konspirationer i kampanjen! Skitkul! :)

Marty

"Social life? Where can I download that?"

NecTech

Swordsman
Re: Håller också med, Matrix suger! [nt]

Tjovisst......Klart du inte har sagt det.....Men jag tycker det!!!

Ju mer jag ser på den ju mer suger den...

Det enda som är bra är scenen i mitten i filmen när dom ska till Oraklet!!!
Då ser man när dom sitter i bilen att allt går i slow motion i backspegeln......DET ÄR COOLT!!

"The first evidence of intelligent life off the earth was discovered. It was buried 40 feet below the surface."
2001: A Space Oddyssey

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>