Nekromanti Max Payne - Chapter III

Big Marco

Läskig
Jag är ju extremt svag för Max Payne-världen, med dess lakoniska och stenhårda neo-noir-edge. Många delar i Noir är hämtade inspirationsmässigt från just denne mörke anti-hjälte.

Så jag tillåter mig att bli lite exalterad av nedanstående, även om det givetvis kan var heluselt. Men även om det skulle vara så- det är ändå Max Payne. =)

Max Payne - Payne and Redemption

Lindenius

Swashbuckler
Jag vill ju inte vara den som är den, men…

Jag blev inte så himla impad av det där

• Budgetskådisar
• Dålig klippning av typ obefintligt material (hade de typ bara tre scener att plocka ifrån?)
• Film noir + bombastisk superhjältekörer = sant?

Det kan ju förstås bero på att jag är ganska obekant med serien. Du får gärna förklara tjusningen med trailern utifrån ett mer insatt perspektiv.

//erik. äter jordgubbar

Big Marco

Läskig
Re: Jag vill ju inte vara den som är den, men…

Det är ett independentprojekt utan en verklig budget, gjort av dedikerade fans. Filmen skall bli ca 20 minuter och finnas på nätet.

Teasertrailern är just en teaser - den skall märkas och visa att det finns något bakom förhandssnacket. Musiken är inte representativ för den J Durban har gjort till filmen, utan är en generisk låt kallad "Liberation" av Immediate Music. Liberation har använts till flera trailers tidigare, bland annat I, Robot, National Treasure och Flight of the Phoenix. Hade de varit en thearical trailer, som är menad att visa något av vad filmen är för något så hade jag blivit rätt anti jag också.

Så givet utgångsläget är jag impad.

Max Payne är dock inte film-noir. Däremot ligger det inom neo-noir.

Foggmock

Myrmidon
Film, bah. Jag vill ha ett till spel där jag kan skjuta luffare i slow motion med två dessit eagols efter att jag har slängt mig runt ett hörn... :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Äh, ska det vara 3D Realms-film så är det Duke Nukem jag vill se!

Vem vet, den släpps kanske samtidigt som Duke Nukem Forever?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Flyttad tråd

Diskussioner om en film baserad på Max Payne-spelen platsar bättre här på vårt eminenta Kultur-forum än på OT-forumet.