Nekromanti Medfödd alkis - en ny klurighet

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Trukhen, eller trollet eller whatever, får tålighet 34 - följaktligen supa 17. Ska han slå jättemånga slag på degenereringstabellen som man egentligen ska när ens supa höjs över 15?

Tänk på en drake med sin TÅL... oj oj oj... vilken alkis...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

smaffy

Hero
mjo..
du får väll se det såhär:
man påverkas inte av supavärdet som man får medfött. det är bara de extravärden man köper till som påverkar rollpersonen. altså är det skitsvårt att supa sönder levern om man är asfet och hur stark som hellst =o) och det är väll verklighetstroget? eller? iå? mjoff.

men.. det kunde du ju räkna ut själv. hitta på egna regler för alla domdär grunkorna - BG för droger, basiliskstirrandet och allt detdär andra!

annars kan man nog lösa alltihop genom bra rollspelande.. =O)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Azagthoth

Myrmidon
Tänk på en drake med sin TÅL... oj oj oj... vilken alkis...

Nu vet jag inte särskilt mycket om drakars anatomi (inte så mycket om människans heller faktiskt), men de bör skilja sig på en del punkter. Människan har till exempel inte förmågan att spruta eld. Således kanske drakar inte ens påverkas av alkohol som de mänskliga folken?

/Azagthoth

Ackerfors

Alas, your rapids!
Drakars Anatomi...

Att drakar kan spruta eld är väl ingen garanti på att de klarar att dricka hur mycket som helst...

Om de däremot sprutar eld samtidigt som de dricker bildas ett nytt problem. Nämligen alkohol brinner.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Azagthoth

Myrmidon
Re: Drakars Anatomi...

Att drakar kan spruta eld är väl ingen garanti på att de klarar att dricka hur mycket som helst...

Absolut inte, men det var ju mitt exempel på att människors och drakars anatomi skiljer sig. Eftersom jag anser att en sådan skillnad är ganska stor så är det nog inte omöjligt att drakar inte skulle påverkas av alkohol på samma sätt som de mänskliga folken.

/Azagthoth

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Drakars Anatomi...

De påverkas givetvis, som du påpekar, inte på samma sätt men de påverkas. Speciellt om de har så dålig mage att de sprutar eld så börjar alkoholen brinna inuti magen...hmmm...jag ska gå och bjuda en drake på en gin o tonic.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Blasphemy

Swashbuckler
Tirakernas ringa antal

Jo men det är ju så vet du. Tirakerna och i synnerhet Thrukerna har stora problem med alkoholen. Varför tror du att deras befolkning är så decimerad. Herregud både Alverna och Dvärgarna är dem överlägsna i Antal. Spriten vet du. Den släcker många liv på Takalorr och bland Frakkernas bergsstammar.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

hatten

Swashbuckler
Re: Alkohol + Eld = bränsle

Alla eldkastare behöver bränsle därför brukar drakar ofta sitte och pimpla öl och annat starkt i barer..

Jeeep hatten inte vidare seriös

Livet är en gåta utan enkla svar.

Primas Antonio

Veteran
"Medfödd alkis - en ny klurighet"

Nix, den är inte ny. Den finns med på Krilles sida. Jag vet, för jag kom på den innan den fanns där och kunde därför nicka igenkännande när den kom upp.

/Antonio