Nej, det är inte jobbigt [ANT]
Fördelar:
× Med i SVEROK, alltså man är en i hopen av rollspelare.. Alltid viktigt IMHO, då andra ser att de inte är ensamma med att spela rollspel..
× Du får pengar.. Inte för att det är mycket.. Nästan ingenting faktiskt men själv spelar jag inte för att få pengar, så det är alltså bara en bonus att få det. *tittar på meningen och inser att jag borde skriva om den*
× Du får rabatt på vissa ställen för att du är medlem i SVEROK.. Konvent och rollspelsbutiker, t.ex.
× Du kan få en ball titel.. Själv kan jag skriva på min anställningsansökan att jag varit ordförande i en förening..
Nackdelar (i stort sett inga):
× Du måste hitta på ett föreningsnamn.. Rätt jobbigt faktiskt.. Vi hade turen att enas om ett lagom menlöst namn som alla tyckte "Det finns iaf. värre"..
× Du måste bokföra.. Hmm.. Jag vet inte.. Såå noga är det inte.. Eller egentligen är det det.. Jobbigt är det i.a.f. inte..
× Du måste ha en hemsida.. Kan vara en fördel om du tycker sådant är roligt.. Jag tyckte det så jag underhåller även vår sida.. Du kan kolla på rollspel.nu:s föreningssidor för att få en hum om hur de ser ut..
Vill du ha mer pengar kan du starta studiecirklar som studerar rollspel..
~ANT betyder "Almost no text", är en utökning från NT är faktiskt helt menlös men [color:448800]Han</font color=448800> sätter dit den ändå